×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Nowa strona Publicznego Przedszkola w Chróścicach

Ogłoszenia dla Kubusiów

Drodzy rodzice, aby ułatwić kontakt z wychowawcą grupy przekazuje do Państwa dyspozycji adres e- mail pampuch.kontakt@gmail.com

Zachęcam do kontaktu Julia Pampuch

 

 

Dnia 19 maja odwiedziły nas dwie alpaki. Są to zwierzęta o bardzo łagodnym usposobieniu, płochliwe i delikatne, zupełnie pozbawione agresji. Szczególnie pozytywnie nastawione są do dzieci. Głaskanie i przytulanie alpak pomaga dzieciom rozluźnić się i otworzyć. Dzieci otrzymały solidną porcję wiedzy na temat pochodzenia alpak, diety, temperamentu oraz możliwościach wykorzystania w terapii tych niezwykle spokojnych i cierpliwych zwierząt. Alpaki na co dzień pracują z dziećmi, często z różnym stopniem niepełnosprawności i zaburzeniami. Alpakoterapia jest niezwykle skuteczna. Dzieci dowiedziały się, jak obcować z tymi zwierzętami, co lubią, a im się nie spodoba. Ponadto zaprezentowano wełnę alpaczą, produkty z wełny. Wszystko dzieci mogły dotknąć i pooglądać. Spotkanie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem dzieci. Z radością karmiły alpaki, przytulały je, prowadziły na smyczy, a także pozowały do zdjęć. Wszystkie przedszkolaki były zachwycone wizytą.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzice,

Proszę o przygotowanie strojów galowych dla dzieci z okazji zbliżającego się święta Dnia Mamy, ( dziewczynki biała bluzeczka, czarna bądź granatowa spódniczka, białe rajstopy, dla chłopców czarne lub granatowe spodnie i biała koszula). Stroje proszę dostarczyć do przedszkola do dnia 22.05.2021

Serdecznie dziękuję wychowawczyni Bogumiła Dziedzic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzice,

Na podstawie wyrażonej przez Państwa opinii dotyczącej wizyty zewnętrznej firmy fotograficznej w naszym przedszkolu wraz z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, w czwartek tj. 06.05.2021r. zostaną wykonane pamiątkowe zdjęcia dzieci indywidualne oraz grupowe.

 

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ PIĄTY - 16.04.2021

KULTURA W SKLEPIE

L.p.

Zabawa

Opis

1

 Zestaw ćwiczeń na dobry początek dnia.

Wykonaj ćwiczenia tak jak to robią dzieci na obrazku. Piątek

2

Bezproblemowe zakupy - wiersz

 

https://bajkowytata.com/bezproblemowe-zakupy/

Wysłuchaj uważnie wspólnie z rodzicami wiersz lub poproś o przeczytanie mamusie/ tatusia.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania: Gdzie poszedł Tomek z mamą? Co on tam robił? Jak skończyła się dla Tomka wyprawa do sklepu? Czy Krzyś właściwie zachowywał się w sklepie? Porozmawiajcie na temat wiersza a także wykonajcie przypisane do niego zadania

3

 

Układamy towary”-  zabawa ruchowa

 

Zamień się w "kierowcę dostawczego samochodu wiozącego towar do sklepu" - naśladuj jazdę samochodem: ręce wyciągnięte do przodu "trzymają kierownicę". Poproś o pomoc mamusie/tatusia. Na hasło "rozładować towar" zatrzymują się i naśladują "przekładanie skrzyń, paczek z towarem". Na hasło "koniec rozładunku, wracamy" ponownie naśladują jazdę samochodem. Na hasło "jestem zmęczeni" przejdź do leżenia na dywanie. Zamknij oczy i wykonuj głębokie oddechy.

4

 Zabawa tematyczna w sklep.

 

Poproś o pomoc mamusie/tatusia, zbudujcie razem sklep – towar, kasa klienci, pieniądz do tego możesz użyć liczmanów, np. nakrętki od butelek. Pora na dobrą zabawę – sprzedawaj, kupuj, licz. Pamiętaj o dobrym zachowaniu!

 

5

Spacer z rodzicami

 

 

6

 Czas na zadanie w książeczce. Karta pracy 4, str.9

 

7

 

Dopasuj towar do odpowiedniego sklepu.

https://wordwall.net/pl/resource/2408778/rodzaje-sklep%C3%B3w-test

 

 

Poproś mamusie/tatusia o pomoc w czytaniu nazw sklepu.

 

Powodzenia Bogumiła Dziedzic

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ CZWARTY - 15.04.2021

Na koncercie

L.p.

Zabawa

Opis

1

 

Czy wiecie jaki dziś dzień tygodnia? Tak dobrze czwartek. A jaki dzień tygodnia był wczoraj? Jaki będzie jutro? Brawo znasz wszystkie dni tygodnia.

 

Zestaw ćwiczeń na dobry początek dnia – wykonaj ćwiczenia tak jak to robią dzieci na obrazku. Czwartek

2

Kto to jest ARTYSTA- burza mózgów

Zastanów się troszeczkę i spróbuj własnymi słowami powiedzieć mamusi/tatusiowi kto to jest artysta.

 

 

3

 „Kim jest artysta” – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=gNSWtT6L_Q0 .

Teraz włącz i obejrzyj krótki filmik i sprawdź czy jest to zgodne z twoimi pomysłami

4

 Czas na wizytę w  szkole muzycznej

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Sprawdź jak wyglądają niektóre z instrumentów muzycznych,

 

5

,, Grzeczne słówka” osłuchanie z piosenką

 

https://www.youtube.com/watch?v=Br8mcZ6J1Nw

Usiądź wygodnie i wykonuj dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. Porozmawiaj z rodzicami na temat treści piosenki.

Z pomocą mamusi/tatusia spróbuj zrealizować rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc. Podziel zdania z piosenki na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonują analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskując i licząc sylaby

 

6

 ,,Jaki to instrument” – zagadki słuchowe

https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

Spróbuj odgadnąć jaki to instrument,

 

7

 

Wesołe instrumenty”  - grzechotki

 

Czy wiesz, że przedmioty użytku domowego też wydają różne dźwięki.

Wykonaj instrument muzyczny według wysłanego filmiku na aplikacji Microsoft Teams.

 

 

7

 

Spacer z rodziną.

Należy się wam odpoczynek tobie (siostrze, braciszkowi) i mamusi/ tatusiowi. Wybierzcie się na wspólny spacer.

 

7

 

Spacer po Operze

https://www.youtube.com/watch?v=cFs1Ak21Sbk

Usiądź wygodnie zabiorę cię teraz na spacer po Operze Wrocławskiej

 

7

 

Karta Pracy nr 4 str. 6

 

Powodzenia Bogumiła Dziedzic

TYDZIEŃ III

DZIEŃ TRZECI - 14.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Teatr chmur – zabawa z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ

Wysłuchaj piosenki. Spróbuj wyklaskać rytm piosenki. Możesz również zatańczyć.

2

Z wizytą w teatrze. Obejrzyjcie prezentację multimedialną pt. ,, Co to jest teatr”

https://view.genial.ly/5eb99ca3b618f00d9953d403/presentation-z-wizyta-w-teatrze?fbclid=IwAR3JgWu8Ia3sWN5lNn-e0ZCMicF6fkaoOgMaMbxmUct24sEt-mJViyY_Mp8

Spróbuj zapamiętać jak najwięcej informacji dotyczących teatru.

- Jak myślisz z jakich elementów składa się teatr?

Na koniec czeka cię niespodzianka, zagrajcie wspólnie w grę połącz pary, zakręć kołem.

- Obejrzyjcie wspólnie teatrzyk.

3

Zrób tyle ile widzisz – zabawa ruchowa

https://view.genial.ly/6071bcbad25b7e0d360c3f8f/interactive-content-cyferkowe-dobble?fbclid=IwAR3-q-UJ2WxHF6wuOmFppPmh8a3aijIZjfoF2LDDK3Kag8ARE7Ck77_ZCG0

Kliknij w cyferkę, która się powtarza na obu kartkach w kratkę. Wykonaj ćwiczenie tyle razy, ile wskazuje powtarzająca się cyfra.

Przykłady ćwiczeń;

- skłony,

-przysiady,

- pajacyki,

- podskoki

4

,, Po co jest teatr”- słuchanie wiersza Joanny Kulmowej

 Poproś mamusię/ tatusia aby przeczytał wiersz. Odpowiedz na pytania:

- Co niezwykłego dzieje się w teatrze?

- Po co jest teatr?

5

Bilet do teatru- praca plastyczna

Zaprojektujcie z mamusią/ tatusiem wasz wspólny bilet do teatru. Możesz wykorzystać różne materiały plastyczne jakimi dysponujesz.

6

Spacer

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

7.

Karta Pracy nr 4 str. 5.

 

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ DRUGI - 13.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Zabawa tradycyjna ze śpiewem ,, Moja Julijanko”

https://www.youtube.com/watch?v=dpAt8AIDwog

Zaśpiewaj i zatańcz z mamusią / tatusiem do piosenki ,, Moja Julijanko”

2

Praca z utworem literackim. Słuchanie wiersza pt. ,, W kinie” przeczytanego przez rodzica.

Posłuchaj wiersza  ,, W kinie “ i odpowiedz na pytania:

1.Gdzie co sobotę chodził Jaś?

2. Co on tam robił?

3.Czy to było właściwe zachowanie?

4. Co się stało pewnej soboty ?

5. Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

3

,, Jak należy zachować się w kinie ? zabawa dydaktyczna.

Zastanówcie się wspólnie z mamusią/tatusiem czy właściwym zachowaniem w kinie będzie:

- zjadanie chips-ów i głośne szeleszczenie torebkami,

- głośne zjadanie  i picie  z równoczesnym chrząkaniem.

Uzasadnijcie swoje odpowiedzi. Dlaczego myślicie tak a nie inaczej?

A może potraficie określić w jaki sposób należy się zachować w kinie?

4

Wprowadzenie litery ,,F”, ,,f”

Na aplikacji Microsoft Teams znajdziecie filmik w którym zapoznacie się z literą F, f.

 Obejrzyjcie wspólnie filmik, spróbujcie poćwiczyć razem ze mną.

5

,, Jak zrobić film’’ – poradnik młodego filmowca

https://www.youtube.com/watch?v=8WRXi4zn5ZQ

A może jesteście ciekawi jak powstaje film?

Obejrzyjcie krótki poradnik młodego filmowca.

6

Spacer

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

7.

Karta Pracy nr 4 str. 4.

 

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ PIERWSZY - 12.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

,, Jeżeli ci wesoło“ – zabawa w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Zaśpiewaj i zatańcz z mamusią / tatusiem do piosenki ,,If you’re happy and you know it“

2

Praca z utworem literackim  –Maciejka Mazan ,, Kulturalny wieczór“

 

https://www.youtube.com/watch?v=MeKgOER2I3A

Posłuchaj opowiadania ,, Kulturalny wieczór“ i odpowiedz na pytania:

1. W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?

2. Jak w zabawie miały zachować się dzieci?

3. Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?

4. Co zrobił na koniec Jacek?

3

Rozmowa o tym ,, Co to znaczy być kulturalnym?“

,, Co to znaczy być kulturalnym?“ – stwórz z mamusią/ tatusiem          ,, Kodeks kulturalnych przedszkolaków“.

4

Zagadki dźwiękowe.

https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM

Czy rozpoznasz wszystkie instrumenty?

Wysłuchajcie wspólnie  z mamusią/ tatusiem zagadek słuchowych spróbuj odgadnąć jaki instrument słyszysz?

5

Kultura wokół nas – zabawa słownikowa

Zastanów się czy znasz inne pojęcia związane z pojęciem ,,kultura“?

1. Czy może ono oznaczać przejaw działalności człowieka?

2. Czy kultura popularna to kino, teatr, muzyka?

3. Czy kultura materialna to budowle, architektura?

4. Czy kultura fizyczna to uprawianie sportów?

5. Czy istnieje coś takiego jak kultura ludowa ? np. Tradycje związane z różnymi regionami?

6

Zabawa taneczna - ,, Jestem muzykantem konszabelantem“

Zatańczcie wspólnie z mamusią/ tatusiem do piosenki. Naśladujcie wspólnie ruchy. To wspaniała zabawa.

7

Spacer – poszukiwanie okolicznych miejsc kojarzących się z ,,kulturą“

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to! Spróbujcie odnaleźć w waszej okolicy miejsce które kojarzą wam się w pojęciem ,, kultura“

8.

Karta Pracy nr 4 str. 2-3

 

TYDZIEŃ II

DZIEŃ CZWARTY - 9.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Gimnastyka z mamusią/tatusiem https://youtu.be/cGOK6AcTLZE

Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiekowy

2

Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza.

Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”.

 Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest
w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?

Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

3

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, zachęcanie do aktywnego spędzenia czasu wolnego.

Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?

4

„Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał.

Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy).  Zabawa rozwijająca wyobraźnię: „Czy zwierzęta uprawiają sport?“.

Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy).  Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

5

Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery kroki ...“ Przeliczanie kroków.

Poruszaj się do słów rymowanki

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

6

Masażyk relaksacyjny https://youtu.be/lD8nMY3tdW4

Wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia

7

Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

 

TYDZIEŃ II

 

DZIEŃ TRZECI - 8.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego "Wiosna" z cyklu "Cztery pory roku"

Zatańcz do utworu: "Wiosna". Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

2

Rozwiązywanie zagadek na temat sportu Zagadki dla dzieci o sporcie • Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET Próby tworzenia własnych zagadek przez dzieci i zadawanie ich dorosłym.

Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.

3

Ćwiczenia klasyfikacyjne: "W tym wybiorę  się na spacer, a to włożę na urodzinki..."

Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe.

4

Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: "Stadion sportowy"

Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: "trybuny", "płyta boiska", "murawa"?

5

Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową.

Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz

6

Trening fitness: "Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami"Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube

Czas na fitness z Lulisią i  Lulitulisiami Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube

7

Medal – wykonanie medalu z pomocą filmu instruktarzowego wysłanego na aplikację Microsoft Teams

Wykonaj medal, który może posłużyć do zabaw.

8

Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

TYDZIEŃ II

DZIEŃ DRUGI - 7.04.2021

L.p.

 Zabawa

Opis

1

"Prosty taniec" – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec"? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko - Ciała kształt - https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

2

Zabawa ruchowa: ,, Raz, dwa, trzy- Baba Jaga patrzy“

"Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy" to zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Przypomną zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.

3

"Jakie znasz dyscypliny sportowe – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.

Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

 

4

Obejrzenie filmiku edukacyjnego "Dyscypliny sportowe", porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy"

Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych Zajęcia przedszkolne - poznajemy dyscypliny sportowe. 07.04.2021 – YouTube Posłuchaj wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy"   https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE

5

Ćwiczenie kreatywności – wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku

Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domku.

6

Projektowanie stroju piłkarza. Karta pracy 1 (przedszkolankowo.pl)  z wykorzystaniem karty pracy lub samodzielnie.

Zaprojektuj strój piłkarza. Wykorzystaj kartę pracy lub narysuj strój samodzielnie. Karta pracy 1 (przedszkolankowo.pl)

7

 

Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego.

Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?

TYDZIEŃ II

DZIEŃ PIERWSZY - 6.04.2021

Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

 

L.p.

Zabawa

Opis

1

Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

"Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam "wygimnastykowanie" paluszków  https://www.youtube.com/watch? v=ZhF0KaTm2WM

2

"Po co nam aktywność fizyczna"? - obejrzenie filmu edukacyjnego i https://youtu.be/jgJOS26G1wY rozmowa z dziećmi na jego temat

Obejrzyjcie filmik edukacyjny  https://www.youtube.com/watch? v=jgJOS26G1wY i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna"?

3

Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze etc.

Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach,

hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku.

4

Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

"Rowerek"

„Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:

„Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy,

jedz i ty”.

Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek"

Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:

„Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy,

jedz i ty”.

5

Zabawa "Zrób to samo" – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus- tablice/mobile/index.html#p=70

Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.

6

Zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu

Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu

7

Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania".

Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.

"Bijemy rodzinny rekord spacerowania" – brzmi ciekawie?

Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

DZIEŃ PIĄTY - 2.04.2021

Święta już są naprawdę blisko! Czas na kuchenne przygotowania!

L.p.

Zabawa

Opis

1

Zabawa rytmiczna "Taniec"  https://youtu.be/SnA9-XotlAw

Pobawcie się razem naśladując taniec pokazany na nagraniu https://youtu.be/SnA9-XotlAw

2

"Zapraszam do kuchni" – zabawa w przewodnika po domowej kuchni. Dziecko prezentuje rodzicowi kuchnię, opowiada o wyposażeniu, o tym co można zrobić w niej zrobić. Dzieci młodsze – rozmowa kierowana.

Zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki ;-) Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedzcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.

3

"Jestem bezpieczna/y w kuchni" – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni

W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

4

Zabawa badawcza: Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

5

"Wielkanocne potrawy"- rozmowa z dziećmi na temat potraw i wypieków, które zagoszczą na rodzinnym stole. Ustalenie w jaki sposób dziecko może uczestniczyć w kuchennych przygotowaniach.  Dla chętnych: gotowanie/pieczenie z mamusią lub tatusiem

Karta pracy nr 3. Str. 48

W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

6

"Kuchenna muzyka" – zabawy rozwijające zmysł słuchu.

Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś "zagra" na szklance, łyżeczkę, talerzyku, garnku... Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy.

7

 

"Układamy rytmy" – układanie rytmów z przyborów kuchennych np. talerz-łyżka-łyżka-kubek. Stopień trudności rytmu dostosowany do wieku i percepcji dziecka.

Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np.  talerz-łyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradzą sobie z tym zadaniem ;-)

8

Masażyk: "Placek babci" Źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie) raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony

Jestem pewna, że lubicie masażyki! Mamusia/tatuś wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę i wykonacie im masażyk? Na pewno się ucieszą ;-)

Wspaniałej zabawy Bogumiła Dziedzic.

Karta pracy

DZIEŃ CZWARTY - 1.04.2021

Jajeczne zabawy: czas – start!

L.p.

Zabawa – opis

 

1

 Spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce.

 

Zaproś mamę/tatę na spacer z jajkiem! Połóżcie na stołowej łyżce jajko (lub pisankę) i pospacerujcie po dywanie. Jeśli macie ochotę – możecie utrudnić to zadanie robiąc domowy tor przeszkód lub obracając się czy robiąc przysiady.

2

Obejrzenie filmu edukacyjnego zawierającego informację o tym, jak z jajka powstaje pisklę/kura/kogut. Rozmowa na temat treści obejrzanego nagrania.

 „Jak z jajka powstaje kura“ https://youtu.be/LsrRsxF0teE

Czy wiesz jak wykluwa się kurczątko z jajka? Jeśli nie – koniecznie obejrzyj filmik

3

Określanie przez dzieci jakie zwierzęta wykluwają się z jajka.

A jakie inne zwierzęta wykluwają się z jajek? Spróbuj sobie przypomnieć.

4

Zabawa ruchowo-naśladowcza przy historyjce o pisklętach. Słuchanie przez dzieci tekstu czytanego przez rodzica i naśladowanie ruchów sprzątających piskląt Utwór to parafraza  tekstu piosenki: „Pod czerwonym grzybkiem” (autor nieznany)

W małym kurniku, przy krzaczku poziomek,

żółciutkie pisklaki mają swój domek.

W kurniku bałaganu nie spotkasz wcale

Sprzątają w nim pisklaki codziennie wytrwale

Jeden myje okna, drugi ściera kurze,

trzeci wielką miotłą zamiata podwórze.

Posłuchaj rymowanki czytanej przez rodzica i naśladuj ruchy piskląt sprzątających kurnik.

5

Zabawa badawcza z jajkiem

Rodzic trzyma dwa jednakowe jajka i prosi dziecko, aby zastanowiło się, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Dziecko podaje swoje propozycje. Następnie wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dzieci obserwują ich ruch i określają, które z nich kręci się szybciej. Rozbijają jajko i sprawdzają, czy miały rację.

 

 

Czas na zabawy badawcze! Mamusia/tatuś przygotuje dwa jajka jedno surowe a drugie gotowane. Zastanów się które z nich jest surowe, a które ugotowane. Zakręć jajkami i określ, które jajko kręciło się szybciej. Rozbij jajka i przekonaj się czy miałeś racje co do jajek, które z nich jest surowe, a które gotowane.   Rodzic zwraca uwagę, że gotowane jajko wiruje szybciej, natomiast surowe- kołysze się i obraca wolniej. Dzieje się tak, ponieważ jajko ugotowane ( szczególnie to na twardo)ma stały środek, a surowe nie może obracać się łatwo i szybko- jego płynny środek przesuwa się wewnątrz skorupki na wszystkie strony.

6

Zabawa badawcza – oddzielamy żółtko od białka.

Rodzic podaje dziecku jajko z poprzedniego ćwiczenia oraz plastikową butelkę. Dziecko delikatnie naciska ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek stara się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieszcza żółtko na drugim talerzyku.

A teraz spróbujcie oddzielić żółtko od białka.

Mamusia/tatuś podaje ci jajko na talerzyku oraz plastikową butelkę. Delikatnie naciskaj ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek staraj się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieść żółtko na drugim talerzyku.

7

 

Zabawa ruchowa „Jajko“ – turlanie się po dywanie do przodu, do tyły i na boki

Poturlaj się z mamą/tatą na dywanie jak jajko! Do przodu, do tyły i na boki

Radosnej zabawy Bogumiła Dziedzic

DZIEŃ TRZECI - 31.03.2021

L.p.

 Zabawa – opis

Opis dla dziecka

1

Śpiewanka-pokazywanka "Kurka" Kurka - YouTube 

Opis dla rodzica: zalacznik_nr_3_45.pdf (kielce.eu)

Usiądź z mamusią/tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy mamusia/tatuś znajdzie tutaj: http://ps23.kielce.eu/sites/default/files/zalacznik_nr_3_45.pdf

2

Obejrzenie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. Rozmowy z dziećmi na temat obejrzanego materiału i próby formułowania odpowiedzi na pytanie: "czym jest tradycja?"

Filmy/prezentacje do wyboru przez nauczyciela:

Edukacja zdalna - Poznajemy: WIELKANOCNE ZWYCZAJE - YouTube

EduKredka – Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI #11 - YouTube

Wielkanoc z Panem Nauczanką [Film Edukacyjny dla Dzieci] - YouTube

SYMBOLE WIELKANOCNE ?￰゚ミᄚ? - YouTube

Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: "czym jest tradycja"?

3

Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych Zagadki Wielkanocne - YouTube

Rozwiąż zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka.. przepraszam – bułka z masłem ;-)

4

Tworzenie wielkanocnego kurczaczka według  instrukcji wysłanej na aplikacji Microsoft Teams

Wykonaj wielkanocnego kurczaczka, który może być ozdobą waszego domu.

5

Zabawa matematyczna.

Rodzic rysuje na kartce jajko i wpisuje w nie losowo cyfry. Dziecko rzuca kostką, odszukuje i zaznacza cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek.

Dzieci młodsze: rodzic na jajku odrysowuje ścianki kostki, dziecko porównuje z kostką i znajduje na rysunku.

Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i wpisze w nie losowo cyferki. Rzuć kostką, odszukaj i zaznacz cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba kostek.

Dzieci młodsze: Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i odrysuje na nim ścianki kostki. Porównaj z kostką i znajdź ścianki z odpowiednią liczbą oczek potem na rysunku jajka.

6

Zabawa ortofoniczna – "Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?"

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka:

kurczątko: pi, pi, pi – dziecko rękami jak skrzydełkami,

baranek: bee, bee, bee – dziecko chodzi na czworakach

kogucik: kukuryku – dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk.

Wersja dla starszych dzieci: naśladują odgłosy i same wymyślają sposób w jaki mogą zobrazować ruchowo zwierzątko

A teraz będziesz naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje mamusia/tatuś, wyjmując je z koszyczka:

naśladuj odgłosy i sam wymyślaj sposób w jaki możesz zobrazować ruchowo zwierzątko

7

Mycie przez dziecko (pod opieką rodzica) lustra, wspólne przeglądanie się w lustrze i robienie śmiesznych min. 

Spróbuj pod opieką mamusi/tatusia umyć lustro. To świetna zabawa! Możecie przejrzeć się w lustrze i robić śmieszne minki!

Karty pracy dla dzieci - przykłady

Karta pracy str. 46-47

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg

Na platformie Teams znajdziecie Państwo film instruktażowy dla dzieci jak wykonać wielkanocnego kurczaczka. Życzę udanej zabawy Bogumiła Dziedzic

Szablon

DZIEŃ DRUGI - 30.03.2021

Kochani, wczoraj zadbaliśmy o porządek w domku, a dziś czas zadbać o ...rodzinę! Mamy dla Was dzisiaj kilka propozycji, które pozwolą zaplanować Wam wspólny, świąteczny czas, a przy okazji dobrze się pobawić!

L.p.

Zabawa

Opis dla dziecka

1

Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU – ćwiczenia "Żuraw", "Góra-dół", "Łódeczka", "Jabłuszko".

Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem kto dokładniej wykona ćwiczenie "Żuraw"!

2

Kończenie zdania przez dziecko: "Moja mamusia jest..."/"Mój tatuś jest"

Podawanie imion swojej mamusi/tatusia; dzielenie imion na sylaby/głoski

Dokończ zdanie: "Moja mamusia jest..."/"Mój tatuś jest". Czy wiesz jak ma na imię Twoja mamusia/tatuś.

Podziel imiona na sylaby/głoski

3

"Wspólnie spędzamy czas wolny" – obrazkowa mapa myśli poprzedzona oglądaniem albumów rodzinnych. Wypowiedzi dzieci na temat emocji, jakie im towarzyszą, kiedy oglądają rodzinne zdjęcia.

Obejrzyjcie rodzinne zdjęcia na których wspólnie odpoczywacie, bawicie się lub wykonujecie Wasze ulubione czynności. Jak się wtedy czułeś? Za czym najbardziej tęsknisz? Usiądźcie razem i zaplanujcie świąteczny czas- narysuj to, co chciałbyś robić wspólnie z rodzicami/narysuj również pomysły rodziców.

4

Quiz rodzinny. Odpowiedzi na pytania dotyczące członków rodziny: ich zainteresowań, ulubionych potraw świątecznych oraz preferowanych form spędzania czasu wolnego.

Czas na wielki quiz rodzinny. Każdy odpowiada na następujące pytania:

  • ulubiona potrawa świąteczna dziecka/mamy/taty
  • ulubiony kolor

Zadania do wykonania:

  • kto ma największą stopę (porównaj)
  • czy mama/tata/dziecko ma łaskotki (odpowiedź musicie sprawdzić ;-)

5

Zabawa orientacyjno-porządkowa Jak mama, jak tata.

 

Czas na zabawę! Poruszaj się po pokoju. Kiedy usłyszysz klaśnięcie - siadaj skrzyżnie i naśladuj kołysanie dziecka na rękach przez mamę, kiedy usłyszysz pstryknięcie palcami – naśladuj chód taty.

6

Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne według propozycji  "Logokreacja" LOGOkreacja móvie #1: Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne. - YouTube : ćwiczenie artykulatorów/ ćwiczenie oddechowe/ ćwiczenie rozwijające słownictwo, dopasowywanie nazw części ciała zająca do obrazka

Poćwicz buzię! Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne na pewni Ci się spodobają!

7

Ćwiczenie "paczka" metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Pobaw się w zabawę: "Paczka" – zwiń się w kłębek na dywanie, a mama/tata spróbuje Cię odpakować. Potem następuje zamiana ról

8

Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w okolicy.

Karty pracy dla dzieci  

Karta pracy  nr 3 str 45

Rodzina – karty pracy https://przedszkolankowo.pl/2018/05/06/rodzina-karty-pracy/

 

 

 

 

Kochane dzieci! Wielkimi krokami zbliżają się święta wielkanocne. Dzisiejszy dzień poświecimy na ...porządki! Lubicie porządki?

Oj nie słyszę? Niektóre z Was odpowiedziałby "tak" bardzo cichutko ;-) Przed Wami klika zabaw, które mam nadzieję przyniosą Wam dużo radości!

1.

Ćwiczenia gimnastyczne – propozycja ćwiczeń przedstawionych w aplikacji Wordwall

https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie gimnastyczne. Może mama/tatuś wykona je razem z Tobą?

2.

Praca z utworem literackim przeczytanym przez rodzica - wiersz Marii Terlikowskiej: "Każdy po sobie sprząta"

Posłuchaj wiersza "Każdy po sobie sprząta" i odpowiedz na pytania: https://czasdzieci.pl/czytanki/id,677ad-maria_terlikowska_kazdy.html

1) czy zapamiętałaś/eś imiona dziewczynek z wierszyka?

2) co znajdowało się w kącikach domu?

3) czy potrafisz posprzątać po sobie Twoje miejsce do zabawy?

3.

Rozmowa o obowiązkach dzieci. "Lista obowiązków domowych" – tworzenie wspólnie z dziećmi listy czynności, które mogą wykonać samodzielnie lub z pomocą rodziców.

Czy dzieci również mają obowiązki? Stwórz z mamusią/tatusiem listę Twoich obowiązków. Zaplanuj, które z nich możesz wykonać przed świętami.

4.

"Tropiciele bałaganu" – zabawa w odnajdywanie przedmiotów, zabawek, które zmieniły swoje położenie.

Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło.

5.

Rozwiązywanie zagadek na temat przedmiotów służących do sprzątania

Rozwiąż zagadki:

- odkurzacz http://zagadkidladzieci.net/Zagadki-dla-dzieci-zwi%C4%85zane-z-odkurzaczem

- miotła http://zagadkidladzieci.net/Zagadka-o-miotle-1192

- pralka http://zagadkidladzieci.net/Zagadki-dla-dzieci-zwi%C4%85zane-z-pralk%C4%85

- zmywarka http://zagadkidladzieci.net/Zagadka-o-zmywarce-536

6.

Pląsy przy piosence: "Piosenka o sprzątaniu domu" - rozmowa na temat treści piosenki.

Posłuchaj piosenki o sprzątaniu domu i spróbuj zatańczyć tak jak lubisz. Czy zgadasz się ze słowami: "Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają/Wszyscy niech tak samo o porządek dbają"?

7.

Zabawa ruchowo-naśladowcza: "Robimy porządki"

Pobaw się z mamusią/tatusiem w robienie porządków - biegaj swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica np. odkurzam, wycieram kurze, myję okna, zbieram zabawki itp..., naśladuj dane czynności.

Zadanie dodatkowe: a może posprzątasz naprawdę? Jest coś co potrafisz zrobić samodzielnie?

8.

Ekspresja słowna: "Porządki są potrzebne, bo..."

Dokończ zdanie: "Porządki są potrzebne, bo..."

 

               

Życzę wspaniałej zabawy wychowawczyni Bogumiła Dziedzic


 

Drodzy rodzice,

Prosimy o kontakt mailowy osoby, które mają problem z zalogowaniem się do aplikacji Microsoft Teams.

Informacja,

W związku z zaistniałą sytuacją proszę rodziców dzieci, które nie były w piątek w przedszkolu o odbiór z przedszkola przygotowanych dla dzieci książek oraz upominków wielkanocnych.

Bogumiła Dziedzic

 

 

 

 

Karnawał to czas zabawy i balów, także dla najmłodszych. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka - w takiej atmosferze bawiły się dzieci 11 Lutego podczas balu karnawałowego. Przedszkolaki z dumą prezentowały stroje. z ochotą i brały udział w zabawach i konkursach. Na twarzach malował się uśmiech. Następny bal już za rok!.

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzie

12.02.2021 W NASZEJ GRUPIE ODBĘDĄ SIĘ ZABAWY WALENTYNKOWE. PROSIMY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI ABY KAŻDE DZIECKO MIAŁO NA SOBIE ELEMENT GARDEROBY W KOLORZE CZERWONYM.

 

Drodzy Rodzice

11. 02.2021 ODBĘDZIE SIĘ W NASZEJ GRUPIE BAL KARNAWAŁOWY. PROSIMY ABY PRZYGOTOWAĆ STROJE DLA DZIECI.

 

 

Drodzy Rodzice

Można wpłacać II ratę na Radę Rodziców- 80 zł.- Pieniążki prosimy przynosić w podpisanych kopertach.

 

 

Nasze aktywności w I semestrze