×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Nowa strona Publicznego Przedszkola w Chróścicach

Ogłoszenia dla Kubusiów

Drodzy rodzice, aby ułatwić kontakt z wychowawcą grupy przekazuje do Państwa dyspozycji adres e- mail

Zachęcam do kontaktu Bogumiła Dziedzic

TYDZIEŃ III

DZIEŃ PIĄTY - 16.04.2021

KULTURA W SKLEPIE

L.p.

Zabawa

Opis

1

 Zestaw ćwiczeń na dobry początek dnia.

Wykonaj ćwiczenia tak jak to robią dzieci na obrazku. Piątek

2

Bezproblemowe zakupy - wiersz

 

https://bajkowytata.com/bezproblemowe-zakupy/

Wysłuchaj uważnie wspólnie z rodzicami wiersz lub poproś o przeczytanie mamusie/ tatusia.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania: Gdzie poszedł Tomek z mamą? Co on tam robił? Jak skończyła się dla Tomka wyprawa do sklepu? Czy Krzyś właściwie zachowywał się w sklepie? Porozmawiajcie na temat wiersza a także wykonajcie przypisane do niego zadania

3

 

Układamy towary”-  zabawa ruchowa

 

Zamień się w "kierowcę dostawczego samochodu wiozącego towar do sklepu" - naśladuj jazdę samochodem: ręce wyciągnięte do przodu "trzymają kierownicę". Poproś o pomoc mamusie/tatusia. Na hasło "rozładować towar" zatrzymują się i naśladują "przekładanie skrzyń, paczek z towarem". Na hasło "koniec rozładunku, wracamy" ponownie naśladują jazdę samochodem. Na hasło "jestem zmęczeni" przejdź do leżenia na dywanie. Zamknij oczy i wykonuj głębokie oddechy.

4

 Zabawa tematyczna w sklep.

 

Poproś o pomoc mamusie/tatusia, zbudujcie razem sklep – towar, kasa klienci, pieniądz do tego możesz użyć liczmanów, np. nakrętki od butelek. Pora na dobrą zabawę – sprzedawaj, kupuj, licz. Pamiętaj o dobrym zachowaniu!

 

5

Spacer z rodzicami

 

 

6

 Czas na zadanie w książeczce. Karta pracy 4, str.9

 

7

 

Dopasuj towar do odpowiedniego sklepu.

https://wordwall.net/pl/resource/2408778/rodzaje-sklep%C3%B3w-test

 

 

Poproś mamusie/tatusia o pomoc w czytaniu nazw sklepu.

 

Powodzenia Bogumiła Dziedzic

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ CZWARTY - 15.04.2021

Na koncercie

L.p.

Zabawa

Opis

1

 

Czy wiecie jaki dziś dzień tygodnia? Tak dobrze czwartek. A jaki dzień tygodnia był wczoraj? Jaki będzie jutro? Brawo znasz wszystkie dni tygodnia.

 

Zestaw ćwiczeń na dobry początek dnia – wykonaj ćwiczenia tak jak to robią dzieci na obrazku. Czwartek

2

Kto to jest ARTYSTA- burza mózgów

Zastanów się troszeczkę i spróbuj własnymi słowami powiedzieć mamusi/tatusiowi kto to jest artysta.

 

 

3

 „Kim jest artysta” – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=gNSWtT6L_Q0 .

Teraz włącz i obejrzyj krótki filmik i sprawdź czy jest to zgodne z twoimi pomysłami

4

 Czas na wizytę w  szkole muzycznej

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

Sprawdź jak wyglądają niektóre z instrumentów muzycznych,

 

5

,, Grzeczne słówka” osłuchanie z piosenką

 

https://www.youtube.com/watch?v=Br8mcZ6J1Nw

Usiądź wygodnie i wykonuj dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. Porozmawiaj z rodzicami na temat treści piosenki.

Z pomocą mamusi/tatusia spróbuj zrealizować rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc. Podziel zdania z piosenki na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonują analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskując i licząc sylaby

 

6

 ,,Jaki to instrument” – zagadki słuchowe

https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

Spróbuj odgadnąć jaki to instrument,

 

7

 

Wesołe instrumenty”  - grzechotki

 

Czy wiesz, że przedmioty użytku domowego też wydają różne dźwięki.

Wykonaj instrument muzyczny według wysłanego filmiku na aplikacji Microsoft Teams.

 

 

7

 

Spacer z rodziną.

Należy się wam odpoczynek tobie (siostrze, braciszkowi) i mamusi/ tatusiowi. Wybierzcie się na wspólny spacer.

 

7

 

Spacer po Operze

https://www.youtube.com/watch?v=cFs1Ak21Sbk

Usiądź wygodnie zabiorę cię teraz na spacer po Operze Wrocławskiej

 

7

 

Karta Pracy nr 4 str. 6

 

Powodzenia Bogumiła Dziedzic

TYDZIEŃ III

DZIEŃ TRZECI - 14.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Teatr chmur – zabawa z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ

Wysłuchaj piosenki. Spróbuj wyklaskać rytm piosenki. Możesz również zatańczyć.

2

Z wizytą w teatrze. Obejrzyjcie prezentację multimedialną pt. ,, Co to jest teatr”

https://view.genial.ly/5eb99ca3b618f00d9953d403/presentation-z-wizyta-w-teatrze?fbclid=IwAR3JgWu8Ia3sWN5lNn-e0ZCMicF6fkaoOgMaMbxmUct24sEt-mJViyY_Mp8

Spróbuj zapamiętać jak najwięcej informacji dotyczących teatru.

- Jak myślisz z jakich elementów składa się teatr?

Na koniec czeka cię niespodzianka, zagrajcie wspólnie w grę połącz pary, zakręć kołem.

- Obejrzyjcie wspólnie teatrzyk.

3

Zrób tyle ile widzisz – zabawa ruchowa

https://view.genial.ly/6071bcbad25b7e0d360c3f8f/interactive-content-cyferkowe-dobble?fbclid=IwAR3-q-UJ2WxHF6wuOmFppPmh8a3aijIZjfoF2LDDK3Kag8ARE7Ck77_ZCG0

Kliknij w cyferkę, która się powtarza na obu kartkach w kratkę. Wykonaj ćwiczenie tyle razy, ile wskazuje powtarzająca się cyfra.

Przykłady ćwiczeń;

- skłony,

-przysiady,

- pajacyki,

- podskoki

4

,, Po co jest teatr”- słuchanie wiersza Joanny Kulmowej

 Poproś mamusię/ tatusia aby przeczytał wiersz. Odpowiedz na pytania:

- Co niezwykłego dzieje się w teatrze?

- Po co jest teatr?

5

Bilet do teatru- praca plastyczna

Zaprojektujcie z mamusią/ tatusiem wasz wspólny bilet do teatru. Możesz wykorzystać różne materiały plastyczne jakimi dysponujesz.

6

Spacer

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

7.

Karta Pracy nr 4 str. 5.

 

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ DRUGI - 13.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Zabawa tradycyjna ze śpiewem ,, Moja Julijanko”

https://www.youtube.com/watch?v=dpAt8AIDwog

Zaśpiewaj i zatańcz z mamusią / tatusiem do piosenki ,, Moja Julijanko”

2

Praca z utworem literackim. Słuchanie wiersza pt. ,, W kinie” przeczytanego przez rodzica.

Posłuchaj wiersza  ,, W kinie “ i odpowiedz na pytania:

1.Gdzie co sobotę chodził Jaś?

2. Co on tam robił?

3.Czy to było właściwe zachowanie?

4. Co się stało pewnej soboty ?

5. Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

3

,, Jak należy zachować się w kinie ? zabawa dydaktyczna.

Zastanówcie się wspólnie z mamusią/tatusiem czy właściwym zachowaniem w kinie będzie:

- zjadanie chips-ów i głośne szeleszczenie torebkami,

- głośne zjadanie  i picie  z równoczesnym chrząkaniem.

Uzasadnijcie swoje odpowiedzi. Dlaczego myślicie tak a nie inaczej?

A może potraficie określić w jaki sposób należy się zachować w kinie?

4

Wprowadzenie litery ,,F”, ,,f”

Na aplikacji Microsoft Teams znajdziecie filmik w którym zapoznacie się z literą F, f.

 Obejrzyjcie wspólnie filmik, spróbujcie poćwiczyć razem ze mną.

5

,, Jak zrobić film’’ – poradnik młodego filmowca

https://www.youtube.com/watch?v=8WRXi4zn5ZQ

A może jesteście ciekawi jak powstaje film?

Obejrzyjcie krótki poradnik młodego filmowca.

6

Spacer

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

7.

Karta Pracy nr 4 str. 4.

 

 

TYDZIEŃ III

DZIEŃ PIERWSZY - 12.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

,, Jeżeli ci wesoło“ – zabawa w języku angielskim

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

Zaśpiewaj i zatańcz z mamusią / tatusiem do piosenki ,,If you’re happy and you know it“

2

Praca z utworem literackim  –Maciejka Mazan ,, Kulturalny wieczór“

 

https://www.youtube.com/watch?v=MeKgOER2I3A

Posłuchaj opowiadania ,, Kulturalny wieczór“ i odpowiedz na pytania:

1. W co Nikola chciała się bawić z Jackiem?

2. Jak w zabawie miały zachować się dzieci?

3. Czy Nikola zachowywała się w sposób kulturalny?

4. Co zrobił na koniec Jacek?

3

Rozmowa o tym ,, Co to znaczy być kulturalnym?“

,, Co to znaczy być kulturalnym?“ – stwórz z mamusią/ tatusiem          ,, Kodeks kulturalnych przedszkolaków“.

4

Zagadki dźwiękowe.

https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM

Czy rozpoznasz wszystkie instrumenty?

Wysłuchajcie wspólnie  z mamusią/ tatusiem zagadek słuchowych spróbuj odgadnąć jaki instrument słyszysz?

5

Kultura wokół nas – zabawa słownikowa

Zastanów się czy znasz inne pojęcia związane z pojęciem ,,kultura“?

1. Czy może ono oznaczać przejaw działalności człowieka?

2. Czy kultura popularna to kino, teatr, muzyka?

3. Czy kultura materialna to budowle, architektura?

4. Czy kultura fizyczna to uprawianie sportów?

5. Czy istnieje coś takiego jak kultura ludowa ? np. Tradycje związane z różnymi regionami?

6

Zabawa taneczna - ,, Jestem muzykantem konszabelantem“

Zatańczcie wspólnie z mamusią/ tatusiem do piosenki. Naśladujcie wspólnie ruchy. To wspaniała zabawa.

7

Spacer – poszukiwanie okolicznych miejsc kojarzących się z ,,kulturą“

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to! Spróbujcie odnaleźć w waszej okolicy miejsce które kojarzą wam się w pojęciem ,, kultura“

8.

Karta Pracy nr 4 str. 2-3

 

TYDZIEŃ II

DZIEŃ CZWARTY - 9.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Gimnastyka z mamusią/tatusiem https://youtu.be/cGOK6AcTLZE

Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo...gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiekowy

2

Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza.

Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”.

 Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem. Kiedy jest
w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże. Z bratem urządzają zabawy na podwórku. Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną. Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej. Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport. Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm. Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować. Może razem z bratem?

Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

3

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, zachęcanie do aktywnego spędzenia czasu wolnego.

Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?

4

„Małe i duże kroki”– zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał.

Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy).  Zabawa rozwijająca wyobraźnię: „Czy zwierzęta uprawiają sport?“.

Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, tip topami (stopa dostawiana do stopy).  Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

5

Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery kroki ...“ Przeliczanie kroków.

Poruszaj się do słów rymowanki

Zrób do przodu cztery kroki,
I rozejrzyj się na boki.
Tupnij nogą raz i dwa,
Ta zabawa nadal trwa.
Teraz w lewo jeden krok,
Przysiad i do góry skok.
Zrób do tyłu kroków trzy,
By koledze otrzeć łzy.
Klaśnij w ręce razy pięć,
Na klaskanie też nasz chęć.
Teraz obróć się dokoła
I hurraaa! Zawołaj.

6

Masażyk relaksacyjny https://youtu.be/lD8nMY3tdW4

Wykonaj masażyk relaksacyjny na pleckach mamusi/tatusia

7

Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

 

TYDZIEŃ II

 

DZIEŃ TRZECI - 8.04.2021

L.p.

Zabawa

Opis

1

Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego "Wiosna" z cyklu "Cztery pory roku"

Zatańcz do utworu: "Wiosna". Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

2

Rozwiązywanie zagadek na temat sportu Zagadki dla dzieci o sporcie • Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET Próby tworzenia własnych zagadek przez dzieci i zadawanie ich dorosłym.

Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.

3

Ćwiczenia klasyfikacyjne: "W tym wybiorę  się na spacer, a to włożę na urodzinki..."

Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe.

4

Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: "Stadion sportowy"

Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz co oznaczają słowa: "trybuny", "płyta boiska", "murawa"?

5

Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową.

Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz

6

Trening fitness: "Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami"Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube

Czas na fitness z Lulisią i  Lulitulisiami Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami - trening fitness dla dzieci część 2 - YouTube

7

Medal – wykonanie medalu z pomocą filmu instruktarzowego wysłanego na aplikację Microsoft Teams

Wykonaj medal, który może posłużyć do zabaw.

8

Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

TYDZIEŃ II

DZIEŃ DRUGI - 7.04.2021

L.p.

 Zabawa

Opis

1

"Prosty taniec" – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki "Prosty taniec"? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko - Ciała kształt - https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

2

Zabawa ruchowa: ,, Raz, dwa, trzy- Baba Jaga patrzy“

"Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy" to zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Przypomną zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi - zajmij jej miejsce.

3

"Jakie znasz dyscypliny sportowe – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.

Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

 

4

Obejrzenie filmiku edukacyjnego "Dyscypliny sportowe", porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy"

Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych Zajęcia przedszkolne - poznajemy dyscypliny sportowe. 07.04.2021 – YouTube Posłuchaj wiersza E. Pawlak: "Elementarz sportowy"   https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE

5

Ćwiczenie kreatywności – wymyślanie przyrządu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku

Wymyśl przyrząd do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domku.

6

Projektowanie stroju piłkarza. Karta pracy 1 (przedszkolankowo.pl)  z wykorzystaniem karty pracy lub samodzielnie.

Zaprojektuj strój piłkarza. Wykorzystaj kartę pracy lub narysuj strój samodzielnie. Karta pracy 1 (przedszkolankowo.pl)

7

 

Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego.

Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj?

TYDZIEŃ II

DZIEŃ PIERWSZY - 6.04.2021

Po świętach czas na ruch i aktywność fizyczną. Gotowi do zabawy?

 

L.p.

Zabawa

Opis

1

Zabawa paluszkowa "Pajączek" metodą Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WM

"Pajączek" to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam "wygimnastykowanie" paluszków  https://www.youtube.com/watch? v=ZhF0KaTm2WM

2

"Po co nam aktywność fizyczna"? - obejrzenie filmu edukacyjnego i https://youtu.be/jgJOS26G1wY rozmowa z dziećmi na jego temat

Obejrzyjcie filmik edukacyjny  https://www.youtube.com/watch? v=jgJOS26G1wY i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: "Po co nam aktywność fizyczna"?

3

Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji nauczyciela tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze etc.

Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach,

hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domku.

4

Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

"Rowerek"

„Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:

„Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy,

jedz i ty”.

Wykonajcie ćwiczenie "Rowerek"

Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo:

„Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy,

jedz i ty”.

5

Zabawa "Zrób to samo" – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus- tablice/mobile/index.html#p=70

Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.

6

Zaprojektowanie domowego toru przeszkód. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu

Zaprojektujcie wspólnie domowy tor przeszkód. Przypomnijcie sobie przy okazji zasady bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych w domu

7

Spacer z rodzicami: "Bijemy rodzinny rekord spacerowania".

Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.

"Bijemy rodzinny rekord spacerowania" – brzmi ciekawie?

Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

DZIEŃ PIĄTY - 2.04.2021

Święta już są naprawdę blisko! Czas na kuchenne przygotowania!

L.p.

Zabawa

Opis

1

Zabawa rytmiczna "Taniec"  https://youtu.be/SnA9-XotlAw

Pobawcie się razem naśladując taniec pokazany na nagraniu https://youtu.be/SnA9-XotlAw

2

"Zapraszam do kuchni" – zabawa w przewodnika po domowej kuchni. Dziecko prezentuje rodzicowi kuchnię, opowiada o wyposażeniu, o tym co można zrobić w niej zrobić. Dzieci młodsze – rozmowa kierowana.

Zaproście rodziców do kuchni. Przedstawcie rodzicom kuchnie tak, jakby nie widzieli jej nigdy wcześniej. Oprowadźcie ich po kuchni jak przewodnicy wycieczki ;-) Opowiedzcie co można znaleźć w Waszej kuchni i co można przygotować. Opowiedzcie o najlepszej potrawie, która powstaje w tym miejscu.

3

"Jestem bezpieczna/y w kuchni" – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni

W kuchni znajduje się wiele urządzeń, których dzieci nie mogą obsługiwać same. Znajdźcie te przedmioty/urządzenia. Tatuś/mamusia przypomni Wam o ty jak bezpiecznie należy zachowywać się w kuchni.

4

Zabawa badawcza: Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

Przeprowadźcie kuchenne eksperymenty. Czy kakao w proszku zmieszane z mąką, solą lub cukrem zmieni ich barwę? Co się stanie, gdy doda się trochę wody?

5

"Wielkanocne potrawy"- rozmowa z dziećmi na temat potraw i wypieków, które zagoszczą na rodzinnym stole. Ustalenie w jaki sposób dziecko może uczestniczyć w kuchennych przygotowaniach.  Dla chętnych: gotowanie/pieczenie z mamusią lub tatusiem

Karta pracy nr 3. Str. 48

W święta na Waszych stołach pojawi się wiele wielkanocnych przysmaków. Porozmawiajcie o tym, a może będziecie gotować razem? Myślę, że to wspaniały pomysł!

6

"Kuchenna muzyka" – zabawy rozwijające zmysł słuchu.

Zamknijcie oczy. Mamusia/tatuś "zagra" na szklance, łyżeczkę, talerzyku, garnku... Odgadnijcie proszę te kuchenne odgłosy.

7

 

"Układamy rytmy" – układanie rytmów z przyborów kuchennych np. talerz-łyżka-łyżka-kubek. Stopień trudności rytmu dostosowany do wieku i percepcji dziecka.

Mamusia/tatuś ułoży rytm z przyborów kuchennych np.  talerz-łyżka-łyżka-kubek. Spróbujcie go ułożyć sami. Możecie też ułożyć rytm dla rodzica – ciekawe czy poradzą sobie z tym zadaniem ;-)

8

Masażyk: "Placek babci" Źródło: https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi) wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie) raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)
Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.
Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)
w ciepłym piecu u babuni.
A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)
każdy brzuch zadowolony

Jestem pewna, że lubicie masażyki! Mamusia/tatuś wykona je zaraz na Twoich pleckach. A może zrobicie później zamianę i wykonacie im masażyk? Na pewno się ucieszą ;-)

Wspaniałej zabawy Bogumiła Dziedzic.

Karta pracy

DZIEŃ CZWARTY - 1.04.2021

Jajeczne zabawy: czas – start!

L.p.

Zabawa – opis

 

1

 Spacer dziecka i rodzica po pokoju z pisanką/jajkiem umiejscowionym na stołowej łyżce.

 

Zaproś mamę/tatę na spacer z jajkiem! Połóżcie na stołowej łyżce jajko (lub pisankę) i pospacerujcie po dywanie. Jeśli macie ochotę – możecie utrudnić to zadanie robiąc domowy tor przeszkód lub obracając się czy robiąc przysiady.

2

Obejrzenie filmu edukacyjnego zawierającego informację o tym, jak z jajka powstaje pisklę/kura/kogut. Rozmowa na temat treści obejrzanego nagrania.

 „Jak z jajka powstaje kura“ https://youtu.be/LsrRsxF0teE

Czy wiesz jak wykluwa się kurczątko z jajka? Jeśli nie – koniecznie obejrzyj filmik

3

Określanie przez dzieci jakie zwierzęta wykluwają się z jajka.

A jakie inne zwierzęta wykluwają się z jajek? Spróbuj sobie przypomnieć.

4

Zabawa ruchowo-naśladowcza przy historyjce o pisklętach. Słuchanie przez dzieci tekstu czytanego przez rodzica i naśladowanie ruchów sprzątających piskląt Utwór to parafraza  tekstu piosenki: „Pod czerwonym grzybkiem” (autor nieznany)

W małym kurniku, przy krzaczku poziomek,

żółciutkie pisklaki mają swój domek.

W kurniku bałaganu nie spotkasz wcale

Sprzątają w nim pisklaki codziennie wytrwale

Jeden myje okna, drugi ściera kurze,

trzeci wielką miotłą zamiata podwórze.

Posłuchaj rymowanki czytanej przez rodzica i naśladuj ruchy piskląt sprzątających kurnik.

5

Zabawa badawcza z jajkiem

Rodzic trzyma dwa jednakowe jajka i prosi dziecko, aby zastanowiło się, po czym można poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie gotowane. Dziecko podaje swoje propozycje. Następnie wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dzieci obserwują ich ruch i określają, które z nich kręci się szybciej. Rozbijają jajko i sprawdzają, czy miały rację.

 

 

Czas na zabawy badawcze! Mamusia/tatuś przygotuje dwa jajka jedno surowe a drugie gotowane. Zastanów się które z nich jest surowe, a które ugotowane. Zakręć jajkami i określ, które jajko kręciło się szybciej. Rozbij jajka i przekonaj się czy miałeś racje co do jajek, które z nich jest surowe, a które gotowane.   Rodzic zwraca uwagę, że gotowane jajko wiruje szybciej, natomiast surowe- kołysze się i obraca wolniej. Dzieje się tak, ponieważ jajko ugotowane ( szczególnie to na twardo)ma stały środek, a surowe nie może obracać się łatwo i szybko- jego płynny środek przesuwa się wewnątrz skorupki na wszystkie strony.

6

Zabawa badawcza – oddzielamy żółtko od białka.

Rodzic podaje dziecku jajko z poprzedniego ćwiczenia oraz plastikową butelkę. Dziecko delikatnie naciska ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek stara się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieszcza żółtko na drugim talerzyku.

A teraz spróbujcie oddzielić żółtko od białka.

Mamusia/tatuś podaje ci jajko na talerzyku oraz plastikową butelkę. Delikatnie naciskaj ścianki butelki i zmniejszając ucisk ścianek staraj się bardzo ostrożnie zassać żółtko do środka butelki tak, aby go nie uszkodzić. Następnie naciskając ścianki ponownie – umieść żółtko na drugim talerzyku.

7

 

Zabawa ruchowa „Jajko“ – turlanie się po dywanie do przodu, do tyły i na boki

Poturlaj się z mamą/tatą na dywanie jak jajko! Do przodu, do tyły i na boki

Radosnej zabawy Bogumiła Dziedzic

DZIEŃ TRZECI - 31.03.2021

L.p.

 Zabawa – opis

Opis dla dziecka

1

Śpiewanka-pokazywanka "Kurka" Kurka - YouTube 

Opis dla rodzica: zalacznik_nr_3_45.pdf (kielce.eu)

Usiądź z mamusią/tatusiem na dywanie i pobaw się do słów piosenki "Kurka". Opis zabawy mamusia/tatuś znajdzie tutaj: http://ps23.kielce.eu/sites/default/files/zalacznik_nr_3_45.pdf

2

Obejrzenie filmu edukacyjnego na temat tradycji i symboli wielkanocnych. Rozmowy z dziećmi na temat obejrzanego materiału i próby formułowania odpowiedzi na pytanie: "czym jest tradycja?"

Filmy/prezentacje do wyboru przez nauczyciela:

Edukacja zdalna - Poznajemy: WIELKANOCNE ZWYCZAJE - YouTube

EduKredka – Tradycje Wielkanocne / Film edukacyjny #DLADZIECI #11 - YouTube

Wielkanoc z Panem Nauczanką [Film Edukacyjny dla Dzieci] - YouTube

SYMBOLE WIELKANOCNE ?￰゚ミᄚ? - YouTube

Obejrzyj filmik edukacyjny i spróbuj opowiedzieć swoimi słowami na pytanie: "czym jest tradycja"?

3

Rozwiązywanie zagadek wielkanocnych Zagadki Wielkanocne - YouTube

Rozwiąż zagadki! Jestem pewna, będzie to dla Ciebie babka.. przepraszam – bułka z masłem ;-)

4

Tworzenie wielkanocnego kurczaczka według  instrukcji wysłanej na aplikacji Microsoft Teams

Wykonaj wielkanocnego kurczaczka, który może być ozdobą waszego domu.

5

Zabawa matematyczna.

Rodzic rysuje na kartce jajko i wpisuje w nie losowo cyfry. Dziecko rzuca kostką, odszukuje i zaznacza cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba oczek.

Dzieci młodsze: rodzic na jajku odrysowuje ścianki kostki, dziecko porównuje z kostką i znajduje na rysunku.

Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i wpisze w nie losowo cyferki. Rzuć kostką, odszukaj i zaznacz cyfrę, którą pokazuje wyrzucona liczba kostek.

Dzieci młodsze: Mamusia/tatuś narysuje na kartce jajko i odrysuje na nim ścianki kostki. Porównaj z kostką i znajdź ścianki z odpowiednią liczbą oczek potem na rysunku jajka.

6

Zabawa ortofoniczna – "Kto się schował w wielkanocnym koszyczku?"

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje rodzic, wyjmując je z koszyczka:

kurczątko: pi, pi, pi – dziecko rękami jak skrzydełkami,

baranek: bee, bee, bee – dziecko chodzi na czworakach

kogucik: kukuryku – dziecko uderza o uda dłońmi prostych rąk.

Wersja dla starszych dzieci: naśladują odgłosy i same wymyślają sposób w jaki mogą zobrazować ruchowo zwierzątko

A teraz będziesz naśladować głosy i ruchy zwierząt, które pokazuje mamusia/tatuś, wyjmując je z koszyczka:

naśladuj odgłosy i sam wymyślaj sposób w jaki możesz zobrazować ruchowo zwierzątko

7

Mycie przez dziecko (pod opieką rodzica) lustra, wspólne przeglądanie się w lustrze i robienie śmiesznych min. 

Spróbuj pod opieką mamusi/tatusia umyć lustro. To świetna zabawa! Możecie przejrzeć się w lustrze i robić śmieszne minki!

Karty pracy dla dzieci - przykłady

Karta pracy str. 46-47

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg

Na platformie Teams znajdziecie Państwo film instruktażowy dla dzieci jak wykonać wielkanocnego kurczaczka. Życzę udanej zabawy Bogumiła Dziedzic

Szablon

DZIEŃ DRUGI - 30.03.2021

Kochani, wczoraj zadbaliśmy o porządek w domku, a dziś czas zadbać o ...rodzinę! Mamy dla Was dzisiaj kilka propozycji, które pozwolą zaplanować Wam wspólny, świąteczny czas, a przy okazji dobrze się pobawić!

L.p.

Zabawa

Opis dla dziecka

1

Muzyczna gimnastyka w podskokach https://www.youtube.com/watch?v=n7OIPFcyZRU – ćwiczenia "Żuraw", "Góra-dół", "Łódeczka", "Jabłuszko".

Zaczniemy od gimnastyki w podskokach! Ciekawa jestem kto dokładniej wykona ćwiczenie "Żuraw"!

2

Kończenie zdania przez dziecko: "Moja mamusia jest..."/"Mój tatuś jest"

Podawanie imion swojej mamusi/tatusia; dzielenie imion na sylaby/głoski

Dokończ zdanie: "Moja mamusia jest..."/"Mój tatuś jest". Czy wiesz jak ma na imię Twoja mamusia/tatuś.

Podziel imiona na sylaby/głoski

3

"Wspólnie spędzamy czas wolny" – obrazkowa mapa myśli poprzedzona oglądaniem albumów rodzinnych. Wypowiedzi dzieci na temat emocji, jakie im towarzyszą, kiedy oglądają rodzinne zdjęcia.

Obejrzyjcie rodzinne zdjęcia na których wspólnie odpoczywacie, bawicie się lub wykonujecie Wasze ulubione czynności. Jak się wtedy czułeś? Za czym najbardziej tęsknisz? Usiądźcie razem i zaplanujcie świąteczny czas- narysuj to, co chciałbyś robić wspólnie z rodzicami/narysuj również pomysły rodziców.

4

Quiz rodzinny. Odpowiedzi na pytania dotyczące członków rodziny: ich zainteresowań, ulubionych potraw świątecznych oraz preferowanych form spędzania czasu wolnego.

Czas na wielki quiz rodzinny. Każdy odpowiada na następujące pytania:

  • ulubiona potrawa świąteczna dziecka/mamy/taty
  • ulubiony kolor

Zadania do wykonania:

  • kto ma największą stopę (porównaj)
  • czy mama/tata/dziecko ma łaskotki (odpowiedź musicie sprawdzić ;-)

5

Zabawa orientacyjno-porządkowa Jak mama, jak tata.

 

Czas na zabawę! Poruszaj się po pokoju. Kiedy usłyszysz klaśnięcie - siadaj skrzyżnie i naśladuj kołysanie dziecka na rękach przez mamę, kiedy usłyszysz pstryknięcie palcami – naśladuj chód taty.

6

Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne według propozycji  "Logokreacja" LOGOkreacja móvie #1: Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne. - YouTube : ćwiczenie artykulatorów/ ćwiczenie oddechowe/ ćwiczenie rozwijające słownictwo, dopasowywanie nazw części ciała zająca do obrazka

Poćwicz buzię! Wielkanocne ćwiczenia logopedyczne na pewni Ci się spodobają!

7

Ćwiczenie "paczka" metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Pobaw się w zabawę: "Paczka" – zwiń się w kłębek na dywanie, a mama/tata spróbuje Cię odpakować. Potem następuje zamiana ról

8

Spacer z rodzicami. Obserwacja zjawisk pogodowych związanych z wiosną.

Wybierzcie się chociaż na krótki spacer i wypatrujcie czy wiosna rozgościła się już w okolicy.

Karty pracy dla dzieci  

Karta pracy  nr 3 str 45

Rodzina – karty pracy https://przedszkolankowo.pl/2018/05/06/rodzina-karty-pracy/

 

 

 

 

Kochane dzieci! Wielkimi krokami zbliżają się święta wielkanocne. Dzisiejszy dzień poświecimy na ...porządki! Lubicie porządki?

Oj nie słyszę? Niektóre z Was odpowiedziałby "tak" bardzo cichutko ;-) Przed Wami klika zabaw, które mam nadzieję przyniosą Wam dużo radości!

1.

Ćwiczenia gimnastyczne – propozycja ćwiczeń przedstawionych w aplikacji Wordwall

https://wordwall.net/pl/resource/1069314/gimnastyka-przedszkolaka

Zakręć kołem i wylosuj ćwiczenie gimnastyczne. Może mama/tatuś wykona je razem z Tobą?

2.

Praca z utworem literackim przeczytanym przez rodzica - wiersz Marii Terlikowskiej: "Każdy po sobie sprząta"

Posłuchaj wiersza "Każdy po sobie sprząta" i odpowiedz na pytania: https://czasdzieci.pl/czytanki/id,677ad-maria_terlikowska_kazdy.html

1) czy zapamiętałaś/eś imiona dziewczynek z wierszyka?

2) co znajdowało się w kącikach domu?

3) czy potrafisz posprzątać po sobie Twoje miejsce do zabawy?

3.

Rozmowa o obowiązkach dzieci. "Lista obowiązków domowych" – tworzenie wspólnie z dziećmi listy czynności, które mogą wykonać samodzielnie lub z pomocą rodziców.

Czy dzieci również mają obowiązki? Stwórz z mamusią/tatusiem listę Twoich obowiązków. Zaplanuj, które z nich możesz wykonać przed świętami.

4.

"Tropiciele bałaganu" – zabawa w odnajdywanie przedmiotów, zabawek, które zmieniły swoje położenie.

Zamknij proszę oczy. Mamusia/tatuś zaraz zmieni położenie niektórych przedmiotów w pokoju. Ciekawe czy odgadniesz co się zmieniło.

5.

Rozwiązywanie zagadek na temat przedmiotów służących do sprzątania

Rozwiąż zagadki:

- odkurzacz http://zagadkidladzieci.net/Zagadki-dla-dzieci-zwi%C4%85zane-z-odkurzaczem

- miotła http://zagadkidladzieci.net/Zagadka-o-miotle-1192

- pralka http://zagadkidladzieci.net/Zagadki-dla-dzieci-zwi%C4%85zane-z-pralk%C4%85

- zmywarka http://zagadkidladzieci.net/Zagadka-o-zmywarce-536

6.

Pląsy przy piosence: "Piosenka o sprzątaniu domu" - rozmowa na temat treści piosenki.

Posłuchaj piosenki o sprzątaniu domu i spróbuj zatańczyć tak jak lubisz. Czy zgadasz się ze słowami: "Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają/Wszyscy niech tak samo o porządek dbają"?

7.

Zabawa ruchowo-naśladowcza: "Robimy porządki"

Pobaw się z mamusią/tatusiem w robienie porządków - biegaj swobodnie po pokoju. Na hasło rodzica np. odkurzam, wycieram kurze, myję okna, zbieram zabawki itp..., naśladuj dane czynności.

Zadanie dodatkowe: a może posprzątasz naprawdę? Jest coś co potrafisz zrobić samodzielnie?

8.

Ekspresja słowna: "Porządki są potrzebne, bo..."

Dokończ zdanie: "Porządki są potrzebne, bo..."

 

               

Życzę wspaniałej zabawy wychowawczyni Bogumiła Dziedzic


 

Drodzy rodzice,

Prosimy o kontakt mailowy osoby, które mają problem z zalogowaniem się do aplikacji Microsoft Teams.

Informacja,

W związku z zaistniałą sytuacją proszę rodziców dzieci, które nie były w piątek w przedszkolu o odbiór z przedszkola przygotowanych dla dzieci książek oraz upominków wielkanocnych.

Bogumiła Dziedzic

 

 

 

 

Karnawał to czas zabawy i balów, także dla najmłodszych. Kolorowe stroje, bajeczny wystrój i skoczna muzyka - w takiej atmosferze bawiły się dzieci 11 Lutego podczas balu karnawałowego. Przedszkolaki z dumą prezentowały stroje. z ochotą i brały udział w zabawach i konkursach. Na twarzach malował się uśmiech. Następny bal już za rok!.

 

 

 

 

 

Drodzy Rodzie

12.02.2021 W NASZEJ GRUPIE ODBĘDĄ SIĘ ZABAWY WALENTYNKOWE. PROSIMY W MIARĘ MOŻLIWOŚCI ABY KAŻDE DZIECKO MIAŁO NA SOBIE ELEMENT GARDEROBY W KOLORZE CZERWONYM.

 

Drodzy Rodzice

11. 02.2021 ODBĘDZIE SIĘ W NASZEJ GRUPIE BAL KARNAWAŁOWY. PROSIMY ABY PRZYGOTOWAĆ STROJE DLA DZIECI.

 

 

Drodzy Rodzice

Można wpłacać II ratę na Radę Rodziców- 80 zł.- Pieniążki prosimy przynosić w podpisanych kopertach.

 

 

Nasze aktywności w I semestrze

 

 

 

 

 

Temat tygodnia XV: Wakacje

 

Kochane Kubusie!

To już ostatni tydzień naszych zdalnych zajęć przed wakacjami. Bardzo dziękuję Wam i Waszym Rodzicom za wszystkie wykonane zdania i prace plastyczne, za zaśpiewane piosenki, za wysłuchane wierszyki i opowiadania. Był to niełatwy czas dla nas wszystkich. Mam nadzieję, że we wrześniu zobaczymy się już wszyscy w przedszkolu. Chociaż nietypowo, ale zakończył się Wasz kolejny etap nauki w przedszkolu. Serdecznie Wam gratuluję i dziękuję za wspólnie spędzony rok szkolny.

 

We wtorek – 23 czerwca przypada bardzo ważne Święto – Dzień Taty. Pamiętajcie o życzeniach dla Waszych Tatusiów. Zachęcam Was też do wykonania laurki dla taty oraz zaśpiewania piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=292UoM2sI1Q – laurka

 

Piosenka „Z tatą lubię spędzać czas” Marta Carillon

 

https://www.youtube.com/watch?v=0ZHrmK7djDE

 

Z tatą lubię spędzać czas

Jeździć rowerem i w piłkę grać.

Zimą weźmie mnie na narty,

Latem na głośne gokarty.

 

Z tatą lubię w głos się śmiać,

Z tatą lubię spędzać czas.

 

Ref: Tato, tato, kocham Cię za to.

Ze jesteś moim przyjacielem.

Wszystko nas łączy, nic nas nie dzieli x2

 

 Z tatą lubię spędzać czas,

Biegać, skakać, pływać.

W dni deszczowe gry komputerowe

W dni słoneczne na wycieczkę.

 

 Z tatą lubię w głos się śmiać.

Z tatą lubię spędzać czas.

 

Posłuchajcie również wesołej piosenki o lecie:

https://www.youtube.com/watch?v=AMHERjgWdgI

 

W poprzednim tygodniu mówiliśmy o bezpieczeństwie na wakacjach. Dla przypomnienia posłuchajcie jeszcze tematycznej piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

A teraz jeszcze kilka propozycji zabaw plastycznych na wakacje:

 

https://www.youtube.com/watch?v=hTNpX0C1kXA – Zamek z piasku

 

https://www.youtube.com/watch?v=RcUfmvm-lEE – Okulary – wakacyjne plany

 

https://www.youtube.com/watch?v=Fw_KFfKLozY – Lot balonem

 

Drodzy Rodzice!

Przedstawiamy proponowane przez nas podręczniki na przyszły rok szkolny dla 5-latków i 6-latków. Nasz wybór został zaakceptowany przez przedstawicieli Rady Rodziców, którzy podjęli się złożenia zamówienia dla całej grypy dzieci. Koszt pakietu dla 5-latków wynosi 133zł, a dla 6-latków 143zł (opłata we wrześniu). Jeśli ktoś z Państwa ma coś przeciwko prosimy o kontakt. Poniżej zamieszczamy link, pod którym można zobaczyć książki.

5-latek:

https://www.wsip.pl/oferta/cykle/wychowanie-przedszkolne/pieciolatki/planeta-dzieci-pieciolatek/

https://vimeo.com/415425315

6-latek:

 https://www.wsip.pl/oferta/cykle/wychowanie-przedszkolne/szesciolatki/planeta-dzieci-szesciolatek/

https://vimeo.com/416291254 

 

Temat tygodnia XIV: Wakacje tuż-tuż

 

Przyszło lato, ciepły czas.

Na wakacje ruszamy wraz.

Jadę ja, jedziesz ty,

Raz, dwa, trzy!

 

Drogie Kubusie!

Za oknem w końcu zrobiło się ciepło, a nawet gorąco – tak jak przystało na tę porę roku. To już nasz przedostatni tydzień zdalnych zajęć przed wakacjami. Porozmawiamy sobie więc o planach na wakacje, ale przede wszystkim o tym, jak bezpiecznie podczas wakacji się zachowywać, byśmy we wrześniu mogli spotkać się cali i zdrowi w przedszkolu. Jak zwykle mam dla Was również kilka propozycji na zabawy i prace plastyczne.

 

Pozdrawiam serdecznie

Wasza wychowawczyni

Julianna Kołodziej

 

Na wstępie zapraszam do rozwiązania kilku zagadek o lecie:

https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4
 

Posłuchajcie wiersza „Czas wakacji” Agnieszki Kolankowskiej

– Będzie przerwa od przedszkola! –

rzekła dzisiaj nasza Ola.

 – Wolne całe dwa miesiące,

 w których mocno grzeje słońce.

 Czas wyjazdów, wolnych dni

 i to bardzo odpowiada mi!

 

 Bo Ola lubi na wieś wyjeżdżać

 i dziadka w niektórych pracach wyręczać

 

Michał z kolei dziadków ma w mieście

 i tu zostaje, bo też jest świetnie.

 Chodzi z dziadkami do kina, na lody,

 na basen odkryty – tak dla ochłody.

 

A kto nad polskie morze wybiera się?

To Franek, Kuba i Zuzie dwie!

 

Ktoś mówił: Nad morzem często jest zła pogoda,

Jest zimno, wiatr wieje… Gdzie tam przygoda?

 

Lecz skąd! Gdy rzeczywiście zimno na dworze,

Można przecież zwiedzać pomorze:

Muzeum Motyli* czy dom odwrócony**…

I parki wodne z każdej strony.

 

Antosia na to: - Ja w góry pojadę,

Tam będę z tatą jeździła kładem.

 

W górach to zwykle po górach się chodzi,

Wjeżdża kolejką albo się schodzi.

 

Góry, morze, miasto, wieś,

Czy też inne miejsca gdzieś…

Bo czy dokądś wyjedziemy,

Czy też w domu zostaniemy…

Po wakacjach dobrze wiemy,

Wszystko sobie opowiemy.

 

*Muzea Motyli w Łebie i we Władysławowie

** Domy „do góry nogami” znajdują się w Szymbarku, Łebie, Kołobrzegu

 

Spróbujcie sobie przypomnieć teraz, jakie plany na wakacje miały dzieci, o których była mowa w wierszu. A wy jakie macie plany na wakacje?

 

Teraz zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego o wakacjach:

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA

 

Karty pracy strona: 53, 54, 55, 56 i…. koniec ostatniej części naszych kart pracy :)

 

BEZPIECZEŃSTWO NA WAKACJACH

Numer 112 znamy i w razie potrzeby go wybieramy.

Jeśli kogoś nie znamy, na pewno z nim nie rozmawiamy.

Gdy na plaży przebywamy, od mamy się nie oddalamy.

W górach po szlaku chodzimy, wtedy nie zbłądzimy.

Gdy na słońcu przebywamy, czapkę lub kapelusz zakładamy.

Anna Giemzik

Niezmiernie ważne jest bezpieczeństwo nad wodą. Zobaczcie krótki film, który mówi o tym, jak nad wodą należy się zachowywać:

https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60

 

Prace plastyczne:

- „Plastelinowy plac zabaw”. Spróbujcie w trakcie tego tygodnia codziennie lepić z plasteliny jedną lub dwie rzeczy znajdujące się na placu zabaw. Na koniec tygodnia ułóżcie wszystko na dużym kartonie i w razie potrzeby ozdóbcie jeszcze flamastrami lub farbami.

- „Tory kolejowe”. Na dużym arkuszu papieru przyklejamy drewniane patyczki. Z pudełek po zapałkach tworzymy wagony pociągu. Przymocowujemy koła z nakrętek. Gotowe pojazdy ustawiamy na skonstruowanych torach, tworząc makietę.

- „Włóczkowe krajobrazy” – tworzenie obrazów przy pomocy włóczki. Projektujemy letni krajobraz układając różne wzory z kawałków kolorowej włóczki i przyklejamy je na kartce;

- „Ocean w słoiku” formujemy dwie rybki z plasteliny, a następnie umieszczamy je w słoiku. Słoik napełniamy wodą i niebieskim brokatem. Zakręcamy słoik. Na koniec ozdabiamy go od zewnętrznej strony wyciętymi z bibuły lub kolorowego papieru glonami. Zakrętkę obkładamy bibułą w kolorze beżowym lub brązowym, zbliżonych do koloru piasku.

 

Inne:

- Zabawa słowna rozwijająca logiczne myślenie. Spróbuj dokończyć zdania:

  • Nad morze pojadę…
  • Po jeziorze będę pływał…
  • Przez morze wyruszę w rejs…
  • Z domu do przedszkola przedostanę się za pomocą…
  • Do babci i dziadka jeżdżę…

- Zabawa matematyczna „Tocząca się piłka”. Do zabawy zaproście rodziców lub rodzeństwo. Osoby po kolei rzucają kostką i w zależności od liczby wyrzuconych oczek wykonują zadania:

  1. Wymień 1 zwierzę żyjące w morzu.
  2. Opowiedz o 2 rzeczach, które najbardziej lubisz robić wakacje.
  3. Wymień 3 przedmioty, które spakujesz, wybierając się nad morze.
  4. Przynieś 4 muszelki z koszyka.
  5. Podaj 5 przykładów zabaw lub innych czynności, które można wykonywać w wakacje.
  6. Przynieś 6 foremek do piasku.

 

Zabawy w języku niemieckim

Gdzie najchętniej spędzasz wakacje?

Ich fahre – jadę

ans Meer / an die Ostsee – nad morze / nad morze Bałtyckie

an die Ostküste – nad wschodnie wybrzeże

in die Berge / ins Gebirge – w góry

in eine Großstadt – do dużego miasta

nach Griechenland – do Grecji

aufs Land – na wieś

in die Wüste – na pustynię

zu meinen Großeltern – do moich dziadków

ins Ausland – za granicę

 

https://blog.tyczkowski.com/2016/10/niemieckie-piosenki-dla-dzieci-do-spiewania-i-tanczenia/

Temat tygodnia XIII: Uroki lata

 

Witajcie Kubusie!

Mam nadzieję, że bardzo przyjemnie spędziliście Dzień Dziecka. Tym, którzy jeszcze nie odebrali prezentów przypominam, że czekają one na Was w przedszkolu. Kolejny tydzień przed nami, tradycyjnie zapraszam do obejrzenia kilku filmów oraz wykonania zadań. Temat, którym chcemy się zająć to wszystko to, co obecnie dzieje się w przyrodzie, czyli wzrost roślin, a także zjawiska pogodowe takie jak: burza i tęcza. Odświeżymy sobie również wiadomości o porach roku. Życzę przyjemnego tygodnia i pozdrawiam Was serdecznie!

Pani Julia

Na początek zapraszam na piosenkę o porach roku. Przypomnijcie sobie, jakie są cechy charakterystyczne każdej z nich.

https://www.youtube.com/watch?v=69B_ZJ37PYw

 

Wiersz: „Co fajnego jest w lecie?” Macieja Mazana

Co fajnego jest w lecie?

Najfajniejsze na świecie

są dojrzałe truskawki,

prosto z lasu poziomki

oraz na drzewach domki

i dojrzałe czereśnie.

Słoneczko wstaje wcześnie,

dni są takie gorące,

kwitną kwiaty na łące,

można kąpać się co dzień,

wszystko pachnie w ogrodzie

i latają motyle…

Fajnych rzeczy jest tyle,

że ich nie wymienimy,

ale wszyscy myślimy,

że dobrze by się stało,

by lato tu zostało…

 

Pytania do wiersza:

  • O czym jest wiersz?
  • Jakie owoce pojawiły się w wierszu?
  • Czy ty też je lubisz?
  • Co jeszcze fajnego jest w lecie?
  • Co można robić w letni dzień?

 

Karty pracy strona: 47, 48, 49, 50, 51, 52.

 

Teraz zobaczcie filmy o dwóch zjawiskach pogodowych – burzy i tęczy.

https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM

https://www.youtube.com/watch?v=eyLKBakvNW4

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

 

Prace plastyczne:

- „Tęcza malowana gąbką” – w tej pracy pomocny wam będzie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=1q49n6yWQos

- Zabawa rozwijająca małą motorykę „Ślimaki” – tworzenie ślimaków z plasteliny;

- „Meduza” – zabawa konstrukcyjna. Potrzebny będzie kawałek materiału w kształcie kwadratu o boku ok. 10cm. Na jego środku kładziemy kawałek waty. Materiał składamy tak, aby powstała głowa, pod którą zawiązujemy pętelkę. Odstający kawałek materiału przecinamy nożyczkami i ozdabiamy meduzę według własnego pomysłu.

- Zabawa kreatywna „Drewniane królestwo” – wykonanie kukiełek z drewnianych łyżek:

https://www.youtube.com/watch?v=pRMXWxPT3b4

- „Letni wianek” – z zielonego papieru technicznego wycinamy pasek długości obwodu głowy dziecka. Na pasek naklejamy kwiaty powycinane z papieru kolorowego.

- „Nad morzem” – projektowanie według własnego pomysłu plaży i morza, używając: grysiku, kaszy, kleju, papieru kolorowego i kredek.

- „Najfajniejsze w lecie” – rysowanie tego, co dziecko najbardziej lubi robić w lecie.

 

Wsłuchajcie się w fragment utworu muzycznego Antoniego Vivaldiego „Cztery pory roku: Lato”. Połóżcie się na dywanie i zamknijcie oczy. Zrelaksujcie się.

 https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

Dalej leżąc na plecach narysujcie w powietrzu to, co udało wam się sobie wyobrazić podczas słuchania utworu.

A teraz posłuchajcie utworu jeszcze raz, ale tym razem poruszajcie się do niego, naśladując różnych mieszkańców łąki np. motyle, pszczoły, koniki polne itp.

 

Inne:

- Wybierzcie się na spacer i zaobserwujcie jak zmieniła się przyroda w waszym najbliższym otoczeniu. Może zorganizujecie sobie wspólnie z rodzicami piknik na łące?

- Układanie z liter wyrazów: WIOSNA, LATO.

- „Litery” – zabawa dydaktyczna. Rodzic wymienia nazwę litery, a dziecko stara się ułożyć jej kształt ze sznurka.

- „Jakim jestem zwierzęciem?” – zabawa pantomimiczna. Dziecko naśladuje ruchy i odgłosy zwierząt, a rodzice lub rodzeństwo starają się odgadnąć o jakie zwierze chodzi.

- Rozwiązywanie zagadek:

  • Na zielonej łące spacerują ich tysiące. Dzielnie maszerują, mrowisko budują (mrówki);
  • Mniejszy niż koń, lecz także konik. W trawie sobie cyka, kolor ma zielony (konik polny);
  • Na barwnych skrzydłach ma wzorów wiele. Nie pomylcie go z kwiatem, moi przyjaciele (motyl);

 

Czego potrzebują rośliny? Jakie warunki są niezbędne do wzrostu rośliny? Zobaczcie ciekawy film: https://www.youtube.com/watch?v=4yA7v_a5YeA

 

Na koniec kilka zagadek jako podsumowanie z tego i poprzedniego tygodnia:

https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

                 

 

 

Temat tygodnia XII: Świat owadów

Drogie Kubusie!

Ten tydzień zacznie się dla Was wyjątkowo. Będziecie obchodzili oczywiście Dzień Dziecka. Tym czasem na naszych zajęciach przenosimy się na łąkę i dowiemy się wielu ciekawych rzeczy o owadach. Poznamy także kolejną literę – „H” oraz cyfrę „10”. Jak zwykle mam dla Was kilka propozycji zabaw i prac plastycznych. Pochylimy się również przez chwilę nad Waszymi emocjami. Życzę Wam udanego tygodnia i pozdrawiam serdecznie!

Pani Julia :)

Owadem, o którym chcemy dowiedzieć się więcej jest motyl. Zobaczcie jak się rozwija:

https://www.youtube.com/watch?v=mLtP4pnvzAw

 A teraz zapraszam na bajkę:

https://www.youtube.com/watch?v=YE-th5pAIJU

Wyobraźcie sobie, że jesteście motylami i spróbujcie zatańczyć do melodii Piotra Czajowskiego „Taniec neapolitański:

https://www.youtube.com/watch?v=PYyPTJBp6hI

Posłuchajcie piosenki „Motyle na łące” w wykonaniu Zespołu Fasolki. Utwór bardzo szybko wpada w ucho i jeśli posłuchacie go kilka razy z pewnością będziecie potrafili zaśpiewać refren. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=bMLsDqD86-E

 

Wiersz „Motyl” Doroty Gellner”

Motyl usiadł mi na głowie.

Może bajkę mi opowie?

No i proszę! Opowiedział!

Chociaż bardzo krótko siedział!

 

… Za górami, za lasami

Stoi zamek ze skrzydłami.

Ma tęczowe okiennice –

W zamku siedzą gąsienice.

Na kanapach i na tronach –

Każda pięknie wystrojona.

 

Wśród gąsienic krąży plotka,

Że je coś dziwnego spotka.

Coś się stanie, coś wydarzy,

Wśród zamkowych korytarzy.

 

Wtem ktoś wrzasnął – Czary–mary!

Zaraz zmienię was w poczwary!

Łapcie koce i piżamy,

raz, dwa, trzy i zasypiamy!

 

I już w zamku w zakamarkach

Przy poczwarze śpi poczwarka.

Ta pod kocem, ta w śpiworze,

Każda w bardzo złym humorze.

 

Przeszła jesień na paluszkach…

Przeszła zima w białych puszkach…

Wiosna biega wokół zamku.

O! Jak szarpie złotą klamkę!

 

 Nagle wiatr uderzył w bramy!

Pękły zamku złote ściany

I motele wyfrunęły!

Czy już wiecie, skąd się wzięły?

 

Każdy motyl skrzydła suszy,

Jak wysuszy, w świat wyruszy.

I opowie bajkę o tym,

Co się działo w zamku złotym.

Pytania do wiersza:

  • Kto opowiadał bajkę?
  • Co się stało z gąsienicą?
  • Skąd wzięły się motyle?

 

Karty pracy strona: 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46.

 

Poznanie litery „H”:

- Można zaproponować dziecku zabawę słowną, w której dziecko będzie podawało słowa rozpoczynające się na „H”.

- Wysłuchanie wiersza „Na huśtawce” Agnieszki Kolanowskiej

 

Hania, Henio, Honorata,

Jako że początek lata,

Na huśtawce się huśtają

I tak się przekomarzają.

 

Henio leci na Hawaje.

Para dziewczyn tu zostaje.

Henio wciąż o wyspach mówi,

Chociaż wątki ciągle gubi.

 

- Hipopotam?! Coś ty, Heniu!

Hieny tez nie spotkasz w cieniu!

- Co najwyżej, to homara.

Niewątpliwie też komara.

 

- Zobaczycie wy, dziewczyny,

Jakie mieć będziecie miny,

gdy przywiozę wam z wakacji

zdjęcie moje wśród …akacji.

 

- A nie pośród palm, kolego?

- Może, może… i co z tego?

Na hamaku będę leżał…

 

Nikt Heniowi nie dowierzał :

- Nie oszukuj, Heniu nas!

Gdzie ty spędzisz letni czas?

 

- Dobrze… niech się każdy dowie:

u mej babci w Hrubieszowie.

- Pytania do wiersza:

  • Kto się huśta na huśtawce?
  • O czym rozmawiają dzieci?
  • Co to są Hawaje?
  • O jakich zwierzętach mówią dzieci?
  • Czy Henio zobaczy hienę i hipopotama?
  • Jakie zwierzęta może spotkać chłopiec?
  • Czy dziewczynki wierzą Heniowi?
  • Gdzie tak naprawdę spędzi wakacje Henio?

- Układanie kształtu litery „H” z klocków lub patyczków.

- Dzielenie na sylaby. Dziecko wyklaskuje, dzieląc na sylaby, nazwy zwierząt, jakie pojawiły się w tekście: hipopotam, homar, hiena, komar.

- Dzielenie na głoski słowa homar i komar. Zauważenie, że różnią się one tylko jedną głoską.

- W książce „Poznaję litery i liczby” należy odszukać stronę z literą ”H”.

 

Poznanie cyfry „10”:

- Chodzenie stopa za stopą po wstążkach ułożonych w kształt cyfry 1 i 0;

- Układanie kształtu cyfry 10 z fasolek lub innych przedmiotów np. klocków;

- Zwrócenie uwagi dziecka, że 10 to pierwsza cyfra, która składa się z dwóch znaków. Jest to liczna dwucyfrowa.

- „Zbiory” – zabawa matematyczna. Na dywanie rozkładamy dwie szarfy (lub sznurek) tak, aby tworzyły okrąg. Prosimy dziecko, aby wymyśliło historię do dwóch zbiorów np. 8 i 2Kasia poszła na łąkę. Znalazła 8 kwiatków czerwonych i 2 białe. Ile kwiatków razem znalazła Kasia? 5 i 5 – Jaś podczas spaceru zobaczył 5 motyli i 5 pszczół. Ile to razem owadów?

- W książce „Poznaję litery i liczby” należy odszukać stronę z cyfrą ”10”.

 

Prace plastyczne:

- „Owady” – rysowanie na kartce różnych owadów.

- „Kolorowe motyle” – kartkę bloku rysunkowego, zginamy na pół i rozkładamy. Na jednaj połowie dziecko maluje połowę motyla, po czym znów składa kartkę, dociska i rozkłada.

- „Motyl malowany gąbką” – w tej pracy pomocny będzie film:

https://www.youtube.com/watch?v=wuIXb58fQBA

- „Korona” – dziecko wycina z bloku technicznego kształt korony i ją składa. Następnie przykleja do niej elementy wycięte z kolorowego papieru.

- „Opuszkowe owady” – odbijanie palców zamoczonych w farbie, następnie dorysowywanie nóżek i skrzydełek oraz całej scenerii.

- „Ul” – ćwiczenie usprawniające małą motorykę. Lepienie z plasteliny domku dla pszczół.

 

Emocje

W przedszkolu często mówiliśmy sobie, jak się czujemy, czy mamy dobry, czy zły dzień. Niestety teraz nie mamy do takiej okazji. Zamiast tego zapraszam więc na bardzo przyjemną bajkę o emocjach:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs&t=15s

Spróbujcie też dokończyć zdanie: „Jest mi wesoło, gdy…”

 

Inne:

- „Znam litery” – rozkładamy dziecku na dywanie kartoniki z literami. Dziecko wyszukuje litery wskazane przez rodzica. Próbuje z liter układać wyrazy np. LATO, OSA, LAS…

- Trenujemy wiązanie sznurówek :)

- Dziecko rysuje motyle różnej wielkości na kartce. Następnie wskazuje motyle od najmniejszego do największego.

- Zabawa słowna „Co to za owad?”. Dziecko opisuje wybranego przez siebie owada, a rodzic lub rodzeństwo próbują odgadnąć jego nazwę. Następnie następuje zamiana ról.

- Dodatkowe karty pracy:

https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/05/majowa-%C5%82%C4%85ka-karty-pracy.pdf

 

                                             

 

Zabawy w języku niemieckim

die Biene – pszczoła [die Bienen]
die Wespe – osa [die Wespen]
der Schmetterling – motyl [die Schmetterlinge]
die Fliege – mucha [die Fliegen]
die Mücke – komar [die Mücken]
die Ameise – mrówka [die Ameisen]
der Nachtfalter – ćma [die Nachtfalter]
der Käfer – chrząszcz [die Käfer]
der Marienkäfer – biedronka [die Marienkäfer]

 die Spinne – pająk [die Spinnen]

https://www.youtube.com/watch?v=gtLyj6SE8h8

https://www.youtube.com/watch?v=5UM3ecX69Jo

 

 

Temat tygodnia XI: Dzień Dziecka

Moje Drogie Kubusie!

W tym tygodniu nadal pozostajemy w temacie Rodziny. Ponieważ jednak zbliża się Wasze święto tym razem bardziej skupimy się na dzieciach. Poznamy literę „G”, przypomnimy sobie jakie są Wasze prawa, ale także jakie macie obowiązki.

Bardzo nam przykro, że nadal nie możemy spotkać się w komplecie w przedszkolu i zorganizować dla Was Dnia Dziecka, jak to co roku bywało. Jednak teraz oczywiście najważniejsze jest ZDROWIE. Zdradzę Wam jednak, że szykujemy mają niespodziankę, o której dowiecie się wkrótce…

Życzę udanego tygodnia!

Wychowawczyni Julianna Kołodziej

 

Na początek zapraszam na prezentację „Moja rodzina”, w której macie do wykonania kilka zadań:

https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg&feature=emb_title

 

Karty pracy strona: 34, 35, 36, 37, 38, 39.

 

Poznanie litery „G”:

- Wstążkowe G” – dziecko chodzi po wstążce rozłożonej w kształcie litery, stawiając stop przed stopą.

- Wysłuchanie wiersza „Gruby goryl” Agnieszki Kolankowskiej

Gruby Goryl Gustaw na gałęzi siedzi.

- Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.

Gapi się na niego zała zgraja wokół:

Gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.

- Gałąź krucha, a on wielki!

- Gigant! Pewnie strasznie ciężki! – już gderają gdzieś na mieście.

A on…? Zjada gruszki w cieście.

- Rodzic zadaje dziecku pytania do wiersza:

  • Jak miał na imię goryl?
  • O co martwiły się zwierzęta?
  • Jak myślisz, gdzie mogła mieć miejsce taka sytuacja?

- „Słówka na g” – dziecko wymienia znane mu słowa na g.

- „Guziki” – dziecko układa z guzików kształt litery G.

- W książce „Poznaję litery i liczby” należy odszukać stronę z literą ”G”.

 

Prawa i obowiązki dziecka

Pamiętacie, jak kilka miesięcy temu świętowaliśmy w przedszkolu Międzynarodowy Dzień Dziecka? Oto link do tego wydarzenia:

http://przedszkolechroscice.pl/1349/9222/ogolnopolski-dzien-praw-dziecka.html

Wszyscy wtedy przyszliśmy ubrani na niebiesko, mieliśmy narysowane na twarzach niebieskie serduszka, a także spacerowaliśmy z niebieskimi balonami. Tego dnia dużo rozmawialiśmy także o Prawach i Obowiązkach Dzieci. Myślę, że warto je sobie przypomnieć. Zapraszam na prezentację:

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

 

Piosenka o prawach dziecka słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

Mam prawo żyć, mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą

Mam prawo kochać i kochanym być

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić

Mogę się śmiać, może się dziać pięknie

Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych

 

Dziecka, dziecka, prawa, prawa

poważna sprawa, poważna sprawa

Dziecka, dziecka, prawa, prawa

To nie zabawa, to nie zabawa

Mam prawo śnić, mam prawo być inny

Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny

Mam prawo śpiewać głośno, kiedy chcę

Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle

 

Doskonale wiecie, że dzieci mają nie tylko prawa, ale również obowiązki. Spróbujcie sobie przypomnieć o co zwykle proszą lub o czym przypominają wam rodzice np. sprzątanie pokoju, nakarmienie psa, mycie zębów, pomoc w nakryciu stołu, kulturalne zachowanie wobec rówieśników i dorosłych. Wejdźcie również w link do Międzynarodowego Dnia Dziecka, który podałam powyżej. Tam w galerii jest zdjęcie spisanych przez nas wspólnie w listopadzie waszych praw i obowiązków.

Chociaż dzieci z różnych stron świata często różnią się wyglądem, to tak naprawdę są takie same. Mówi o tym piosenka, do posłuchania której serdecznie Was zapraszam:

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

Prace plastyczne:

- „Ja w swojej krainie wyobraźni”. Prosimy dziecko, aby położyło się na plecach, zamknęło oczy i wyobraziło sobie siebie w wymarzonej krainie. Rodzic zaznacza, że w takiej krainie wszystko jest możliwe. Dziecko dokładnie zapamiętuje wygląd krainy, zwracając szczególną uwagę na barwy. Następnie zadaniem dziecka jest przedstawienie siebie w wymarzonej krainie przy pomocy materiałów plastycznych takich jak: papier kolorowy, włóczka, skrawki materiałów, farby, filc, nożyczki, klej, kolorowe koraliki, pastele. Dziecko może wykorzystać również swoje zdjęcie.

- „Pojazdy”. Dziecko na tekturze odrysowuje cztery koła od rolki po papierze toaletowym. Następnie wycina i okleja koła i rolkę według własnych pomysłów papierem kolorowym, bibułą i włóczką. Końcowy etap to przypięcie pinezkami (z pomocą rodzica) kół do rolki.

- „Uśmiechnięte dziecko” – rozwijanie sprawności manualnej. Dziecko lepi z plasteliny wizerunek uśmiechniętego dziecka (samą głowę lub całą sylwetkę).

- „Dzieci z różnych stron świata” – potrzebujemy kwadrat wycięty z materiału na środek którego kładziemy watę. Formujemy kulę, zwijamy materiał i związujemy go gumką recepturką. Następnie dorysowujemy na kuli oczy, usta, nos i włosy, tak aby stworzyć głowę dowolnej postaci.

 

Inne:

- Zabawa oddechowa „Pingpongowe piłeczki” Rodzic z dzieckiem ustawia się naprzeciwko siebie po przeciwnych stronach stołu. Dmuchają piłeczkę pingpongową w taki sposób, aby nie spadła z blatu.

- Zabawa naśladowcza „Zrób to, co ja!”. Rodzic wykonuje kolejne ruchy (np. klaśniecie w dłonie, podskok, uderzenie rękami w uda i klaśnięcie w dłonie). Dziecko powtarza wykonaną sekwencję ruchów, następnie następuje zamiana ról.

- „Sylabami” – ćwiczenie rozwijające analizę i syntezę słuchową wyrazów. Rodzic wypowiada sylabami wyrazami np. gu-zi-ki, gar-nek, wa-ga itp. Następnie dziecko podaje płynnie pełny wyraz.

- „Liczymy sylaby” – Rodzic wymawia wyrazy. Dziecko dzieli je na sylaby i układa klocki na zasadzie: 1 klocek to 1 sylaba.

- Zabawa rozwijająca analizę głoskową „Zagadki”. Zabawa polega na tworzeniu ciągów wyrazów, w którym kolejny wyraz rozpoczyna się ostatnią głoską poprzedniego wyrazu, np. lew – wiaderko – osa – aparat – traktor…

- Każde dziecko uwielbia puszczanie baniek mydlanych. To zawsze świetna zabawa! Może wykorzystacie kilka pomysłów z poniższego filmu? Zapraszam!

https://www.youtube.com/watch?v=6UoQ7Yy9wyU&list=PL83aeYOj5fIHRPF-rqyybvrYwI0mhygmB&index=2

- Czasami fajnie jest się pobrudzić :) zapraszam do wykonania cieczy nienewtonowskiej. Super zabawa gwarantowana :D