×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Nowa strona Publicznego Przedszkola w Chróścicach

Ogłoszenia dla Maleństw

 

Drodzy rodzice,

aby ułatwić Wam kontakt z wychowawcą grupy "Maleństwa" przekazuję do Państwa dyspozycji adres e-mail: justyna.gladys1@o2.pl

Pozdrawiam Justyna Gladys

 

Dziękuję "Maleństwom" i rodzicom za zaangażowanie oraz wspólną zabawę podczas zajęć zdalnych.

Od poniedziałku spotykamy się ponownie w przedszkolu :) 

Pozdrawiam - Justyna Gladys

 

Nauczanie zdalne – Tydzień III 12.04. – 16.04.2021r.

Witajcie „Maleństwa”, w tym tygodniu będziemy mówili o sztuce. Poznamy czym różni się teatr od kina oraz co to jest balet. Zorganizujemy też „Domowy Teatrzyk”.  A we wtorek i czwartek przygotuję dla Was niespodzianki, które znajdziecie w aplikacji Microsoft Teams.

Zapraszam do wspaniałej zabawy!

 

Temat Tygodnia: Z kulturą za pan brat

 

Piątek 16.04. – W galerii

 

Zabawa muzyczno – ruchowa „Boogie – woogie”

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

 

Zapraszam do obejrzenia szalonej, trochę zagadkowej przygody pewnego malarza

https://www.youtube.com/watch?v=cgEPA7MMpDU

Czym zajmuje się malarz artysta?

Co jest potrzebne malarzowi w jego pracy?

Czy lubisz zabawy plastyczne?

 

My dzisiaj również zabawimy się w artystę malarza :)

Szybciutko wskakujcie w fartuszki i przygotujcie się na zabawy artystyczne!

 

Zabawa plastyczna „Stempelki” – przygotujcie kilka gąbek, np. kuchennych (zmywaków), farby plakatowe i arkusze papieru. Na każdej gąbce rodzic narysuje prosty kształt – figurę geometryczną, serce, gwiazdkę, itp. – i wycina tak, aby powstał stempel. Dziecko macza stemple w kolorowych farbach i odciskania na arkuszu papieru. Możecie przygotować dowolną pracę, a także o stemplować kształty w określonych kolorach i kolejności (rytmy).

 

Zabawa plastyczna „Wielkie malowanie” – przygotujcie folię spożywczą, farby plakatowe, szerokie pędzle i słoik z wodą. Spakujcie wszystko i wybierzcie się do ogrodu lub na spacer. Znajdźcie miejsce, w którym będziecie mogli rozwinąć folię spożywczą, np. trzepak, dwa niewielkie drzewa rosnące w odległości około 1,5–2 m od siebie. Możecie też znaleźć dwa długie patyki i wbić je w ziemię w odpowiedniej odległości jeden od drugiego. Rozwińcie folię spożywczą wokół trzepaka, drzew lub patyków tak, aby stworzyć dużą pionową foliową powierzchnię. Namalujcie na folii wiosenną łąkę. Po skończonej zabawie pamiętajcie o sprzątnięciu folii chyba, że obraz powstał na Waszym przydomowym ogródku. Wówczas wystarczy go zabezpieczyć przed deszczem kolejną warstwą folii spożywczej i może ozdabiać Wasz ogród.

 

Zabawa plastyczna „Kolorowe kamienie” – podczas spaceru poszukajcie kilku kamieni (najlepiej gładkich, wielkości połowy dłoni dziecka). Po powrocie do domu pomalujcie kamienie farbami plakatowymi. Możecie stworzyć na kamieniach kolorowe wzory. Możecie wspólnie zastanowić się, co przypominają Wasze kamienie (np. głowę dinozaura, robaczka, itp.) i dorysować na kamieniu odpowiednie szczegóły (np. zęby, oczy i nos).

 

Wiem, że pogoda nie zachęca do wyjścia na świeże powietrze, ale może pogoda jeszcze się poprawi, lub zabawicie się w podane zabawy innym razem :)

 

Zabawy z bańkami mydlanymi na świeżym powietrzu;

 

Zabawa „Poszukiwanie skarbu” – skarb można ukryć w dowolnym miejscu np. w piasku, pod krzaczkiem. Skarbem może być np. owoc – jabłko. Można zachęcić dziecko do poszukiwania skarbu, jak w zabawie w chowanego, lub można przygotować rysunkową mapę ukrytego skarbu i razem z dzieckiem wyruszyć na poszukiwania!

 

Czwartek 15.04. W teatrze

 

Zabawa ruchowa do muzyki „Hop do góry!”

https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI

 

Zabawa „Domowe zawody pływackie” – przygotujcie dwa duże ręczniki. Połóżcie je na podłodze równolegle w odległości około pół metra. Na ręcznikach dziecko ustawia swoje zabawki, które będą dopingować sportowca podczas wyścigów. Dziecko kładzie się na brzuchu między ręcznikami i na sygnał Start! zaczyna wyścig pływacki – dziecko unosi głowę, ramiona, nogi i wykonuje ruchy jak podczas pływania W tym czasie rodzic ciągnie za końce ręczników, aby dziecko miało wrażenie, że się porusza. Sportowiec dopływa do mety, gdy rodzic ściągnie (przesunie) całe ręczniki. Powtórzcie zabawę kilka razy – możecie próbować wyścigów w różnych stylach pływackich.

 

Poznajcie rodzaje lalek teatralnych, obejrzyjcie wspólnie z rodzicami ilustracje różnych lalek teatralnych, porozmawiajcie o tym, czym różnią się poszczególne lalki:

 

Jawajka

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/01/LALKI-TEATRALNE-jawajka.pdf

 

Kukiełka

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/01/LALKI-TEATRALNE-kukie%C5%82ka.pdf

 

Marionetka

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/01/LALKI-TEATRALNE-marionetka.pdf

 

Pacynka

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/01/LALKI-TEATRALNE-pacynka.pdf

 

Sylwety do teatru cieni

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/01/LALKI-TEATRALNE-sylwety-do-teatru-cieni.pdf

 

Zabawa techniczna – „Kukiełka” w aplikacji Microsoft Teams znajdziecie instrukcję do wykonania kukiełki z łyżki drewnianej;

Oto lista rzeczy potrzebnych do wykonania kukiełki:

łyżka drewniana, skrawki materiału, wstążka, drucik kreatywny, koraliki, ruchome oczy, czarny marker, pompon, włóczka, klej na gorąco lub klej typu wikol;

Zdjęcia kukiełek możecie przesłać na nasz grupowy adres mailowy:

 

Zabawa twórcza „Zabawa w teatr” – zorganizowanie przedstawienia teatralnego na dowolny temat, przy użyciu własnoręcznie wykonanej kukiełki. Scenę teatralną możemy np. wyciąć z kartonu, lub po prostu ustawić dwa krzesła i narzucić na nie koc. Radość podczas zabawy gwarantowana!

 

Zabawa dydaktyczna „Kino i teatr”

Rozmowa dziecka z rodzicem, porównanie zasad zachowania obowiązujących w obu miejscach. Rodzic opowiada o różnicach i podobieństwach między nimi:

Do kina i teatru kupujemy bilety;

W kinie możemy jeść i pić, ale w teatrze robimy to tylko podczas przerwy;

W kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, a w teatrze bijemy aktorom brawo.

 

Zabawa parateatralna „Lustra” stajemy naprzeciwko siebie. Jedno z was jest lustrem, które musi naśladować ruch osoby stojącej przed nim. Potem następuje zamiana ról;

 

Zabawa na świeżym powietrzu „Spacerowa skakanka” – wyjdźcie na spacer. Ustalcie sposób poruszania się, np. dwa duże kroki i podskok obunóż. Na hasło „start!” oboje wykonajcie zadanie. W kolejnych powtórzeniach dodawajcie kroki, podskoki obunóż i na jednej nodze, przykucnięcia, wymachy ramion itp. Za każdym razem wspólnie liczcie i wykonujcie ustalone ruchy.

 

Środa 14.04. – Balet

Dzisiejsze zabawy zaczynamy od dobrze Wam znanej zabawy muzyczno – ruchowej „Koła autobusu kręcą się”;

https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA&t=31s

 

Zapraszam do obejrzenia występu baletowego „Jezioro łabędzie”

https://www.youtube.com/watch?v=Xd2nTXsivHs

Jak Wam się podobał występ baletowy?

 

Teraz sami zabawicie się w tancerza baletowego – Radosne pląsy „Kolorowe chusty” do muzyki z baletu Coppelia.

Do zabawy jest potrzebna kolorowa chusta (np. apaszka mamy), z którą dziecko tańczy w rytm muzyki;

https://www.youtube.com/watch?v=XyDN5s-yWIs

 

Zabawa sensoryczna „Szalone guziki” – przygotujcie torebkę strunową, flamastry, garść plastikowych guzików, bezbarwny żel (np. do włosów) i taśmę klejącą.

Rodzic rysuje na torebce kilka pętli. Dziecko wrzuca do woreczka guziki i kilka łyżek żelu. Zamykamy szczelnie torebkę, a następnie przyklejamy jej krawędzie do stołu tak, aby się nie przesuwała. Gdy ktoś naciśnie na torebkę, guziki będą się przemieszczać w żelu. Dziecko może uporządkować guziki w narysowanych pętlach, np. według kolorów, wielkości, w każdej pętli o 1 więcej lub o 1 mniej niż w poprzedniej.

 

Zabawa dramowa „Rzeźbiarz”;

Zabawa w parach rodzic – dziecko. Jedna osoba rzeźbi drugą ustawiając jej ręce i nogi w wybranej pozycji. Rzeźbiarz nadaje nazwę swojej rzeźbie.

 

Zabawa na świeżym powietrzu „Kolorowy chodnik” – przygotujcie kolorowe kredy i wyjdźcie z dzieckiem na spacer. Znajdźcie miejsce, w którym można pokolorować chodnik. Możecie narysować i pokolorować duże elementy, np. kwiaty, zwierzęta, czy pojazdy.

 

Zabawa badawcza „Hodowla kryształów” – do wykonania doświadczenia będą nam potrzebne: słoik z gorącą wodą, sól, patyczek, wełniane nici oraz kilka dni cierpliwości. Przygotowanie: W słoiku przygotowujemy roztwór nasycony soli w celu jej krystalizacji. Na słoiku opieramy patyczek z nitką. Następnie zanurzamy ją w roztworze. Odstawiamy na kilka dni w zacienione miejsce osłonięte od promieni słonecznych.

Opis zjawiska: W momencie kiedy woda zacznie odparowywać, sól zacznie gromadzić się na nitce oraz patyczku.

Już 7 dni po rozpoczęciu eksperymentu będzie można zaobserwować wyraźne kryształy. Efekt będzie jeszcze bardziej okazały, kiedy woda odparuje całkowicie;

https://www.youtube.com/watch?v=iUg1QzeCZ78

 

Wtorek 13.04. W kinie

Rytmiczna rozgrzewka w podskokach:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

Opowieść ruchowa „Do kina”

Pora wybrać się do kina.

Idziemy do kina (maszerujemy), przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnosimy jedną rękę w górę), zaraz się spóźnimy (biegniemy). Uff , na szczęście zdążyliśmy (ocieramy ręką pot z czoła).

Stajemy w kolejce, aby kupić bilet (ustawiamy się w kolejce, podajemy pieniądze, kiwamy głową na znak podziękowania).

Jesteśmy już coraz bliżej, po cichutku wchodzimy do sali (skradamy się na paluszkach), odszukujemy miejsce (rozglądamy się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans.

Film był fantastyczny! (uśmiechamy się). Czas wracać już do domu (wstajemy i rozchodzimy się w różne strony).

 

Zapraszam na wirtualny spacer po kinie:

https://ohkino.pl/360/index.html

 

Czy wiecie jak należy zachować się w kinie? Porozmawiajcie o tym wspólnie z rodzicami. Możecie też zerknąć tutaj:

https://kumpel.com.pl/2017/zachowac-sie-kinie/

 

Zabawa badawcza „Nasz film” – rodzic włącza w telefonie/tablecie/kamerze nagrywanie i zaprasza dziecko do zabawy np. taniec do ulubionej muzyki, mówienie wierszyka, śpiewanie piosenki, itp. Nagrywamy krótki występ dziecka, a gotowy film odtwarzamy na ekranie telewizora. Dziecko ogląda siebie jako aktora. Rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem w taki sposób, aby w podsumowaniu dzieci opisały etapy powstawania filmu: przygotowanie aktorów, nagranie kamerą ich pracy, pomoc osób na planie.

Gotowy film możecie przesłać na naszego grupowego maila:

 

Zabawa „Domowe kino” – może urządzicie dziś po południu kino w domu? Wspólnie wybierzcie bajkę, przygotujcie bilety, ustawcie odpowiednio krzesełka, przygotujcie zdrowe przekąski (plasterki marchewek, kawałki jabłka) i zaproście całą rodzinę!

 

Zabawa matematyczna „Zgadnij, ile” – przygotujcie kilka zamykanych pojemników, na przykład po jajkach z niespodziankami, oraz ziarna fasoli. Na każdym pojemniku rodzic rysuje odpowiednią liczbę oczek (jak na kostce do gry). Poproś dziecko, żeby do każdego pojemnika włożyło tyle fasolek, ile wskazuje liczba oczek. Możesz także do każdego pojemnika włożyć kilka fasolek i poprosić dziecko o sprawdzenie, czy liczba fasolek w pojemniku zgadza się z liczbą na pojemniku, a następnie dołożenie lub odłożenie fasolek.

 

„Maleństwowa Czytelnia” – słuchanie bajki czytanej przez nauczyciela, nagranie udostępnione w aplikacji Microsoft Teams;

 

Poniedziałek 12.04. Przedszkolna drama

 

Zabawa muzyczno ruchowa „Głowa, ramiona, kolana pięty”:

https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

 

Jeśli macie ochotę wybrać się na wirtualny spacer do teatru, to zapraszam na ciekawą opowieść w wykonaniu Budzika – „Idziemy do teatru”:

https://vod.tvp.pl/video/budzik,idziemy-do-teatru,18811003

 

Posłuchajcie wiersza czytanego przez rodzica oraz porozmawiajcie na temat teatru. Jak myślicie jakim miejscem jest teatr? Czy wiecie co dzieje się na scenie? Jak należy zachowywać się w teatrze?

Teatr

Teatr to miejsce jest niezwykłe,

zaczarowana każda chwila,

kurtyna w górę się unosi

i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dzieją się historie

wesołe, smutne, zagadkowe,

można do kraju baśni trafić

i poznać światy całkiem nowe.

Można się wzruszyć, rozweselić,

nauczyć wielu mądrych rzeczy,

uważnie patrzeć, pilnie słuchać,

ciekawym być i bardzo grzecznym.

 

J. Koczanowska

 

Zabawa „Intonacje” – rodzic wspólnie z dzieckiem wypowiada rymowankę „Siała baba mak” w różny sposób, naśladując np. głos olbrzyma, małej myszki, cicho, głośno, smutno, wesoło, itp.

 

„Słuchowe memory”– przygotujcie parzystą liczbę niewielkich zamykanych pojemników, na przykład po jajkach z niespodziankami, oraz różne sypkie produkty, np. groch, fasolę, sól, cukier, kaszę, ziarna kukurydzy itp. Wsypcie taki sam produkt do dwóch pojemników i je zamknijcie. Wymieszajcie pojemniki i zagrajcie w słuchowe memory – wyszukiwanie par pojemników wydających taki sam dźwięk.

 

Zabawa dramowa „Odgadywanie scenek” Rodzic wspólnie z dzieckiem odgrywa proste scenki np.  

- mycie i czesanie słonia;

- próba podniesienia ciężkiego kosza z bananami;

- kotka bawiącego się kłębkiem wełny;

 

Zabawy, którą doskonale znacie z przedszkola „Praczki”, może nauczycie jej Waszych rodziców?

https://www.youtube.com/watch?v=8naJ5QQjoaw

 

 

Nauczanie zdalne – Tydzień II 06.04. – 09.04.2021r.

Witajcie Maleństwa,

Mam nadzieję, że zdrowo i radośnie spędziliście Święta Wielkanocne, a  zajączek  przyniósł Wam słodki upominek.

Wraz z nowym tygodniem zapraszam Was do wspólnej zabawy zdalnej! Pozdrawiam serdecznie – Justyna Gladys

 

Temat tygodnia: W zdrowym ciele zdrowy duch

 

Piątek 09.04 – Dbam o zdrowie

 

Zapraszam do zabawy muzyczno – ruchowej, którą świetnie znacie „Indiański taniec”

https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

 

Słuchanie wiersza o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Dbam o zdrowie”,

 

,,Dbam o zdrowie”

Chcesz być zdrowy i wesoły,
Tak jak mały Krzyś?
Musisz zasad tych przestrzegać.
Zawsze – już od dziś.
Jedz owoce i warzywa,
Bo w nich witaminy.
Wszyscy o tym wiedzą,
chłopcy i dziewczyny.
Jedz śniadanie z rana,
By mieć dużo siły.
By zabawa i nauka przyjemnością były.
Gdy z przedszkola wracasz i masz wolny czas,
ruszaj na wycieczkę.
Czeka park i las.
Wiosną spacer,
latem biegi, zimą narty, sanki.
Każde dziecko ci to powie, że sport to jest zdrowie.

Dorota Kossakowskiea

 

Porozmawiajcie z rodzicami na temat „Jak dbamy o nasze zdrowie?” – możecie wykorzystać do tego wiersz ale też własne doświadczenia.

 

Zabawa ruchowa „Wyścigi żab” ‒ na podłodze w jednej części pokoju ułóżcie linię startu, a po przeciwnej stronie – linię mety (możecie do tego wykorzystać np. skakankę). Na hasło „start!” dziecko przemieszcza się do linii mety w ustalony sposób, np. skacząc obunóż, na jednej noce, układając stopę za stopą, itp. Rodzice i rodzeństwo mogą także wziąć udział w rywalizacji!

 

Zabawa dydaktyczna „Wielkie pranie”–  może pomożecie rodzicom w  układaniu prania?! Odszukajcie i połączcie w pary takie same skarpetki. Policzcie je razem i posegregujcie (skarpetki poszczególnych członków rodziny). Porównajcie, kto ma ich więcej, a kto mniej.

 

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek;

 

Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Zgadnij, co mam na myśli”‒ rodzic wybiera jeden przedmiot z otoczenia, następnie opisuje jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazonik).

 

Zabawa twórcza „Głodna żaba”– przygotujcie kubeczek po jogurcie, sznurek o długości ok. 30 cm, guzik i nożyczki, ewentualnie farby i pędzel lub papier kolorowy i klej.

W dnie kubeczka zróbcie niewielki otwór. Na końcu sznurka zawiążcie supełek i przewleczcie sznurek od dołu przez otwór w kubku (supełek powinien być przy spodzie). Umocujcie guzik – muchę na drugim końcu sznurka.

Możecie ozdobić kubeczek tak, żeby przypominał żabę – pomalować na zielono, dokleić oczy. Gdy zabawka jest gotowa, należy manewrować kubkiem w taki sposób, aby guzikowa mucha wpadła do środka.

Zorganizujcie zawody - wygrywa ten, kto pierwszy nakarmi żabę.

 

Spacer – ostatni dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu. Możecie pochwalić się wynikami wysyłając zdjęcia na naszego grupowego maila:

 

Czwartek 08.04. – Sportowe zgadywanki

 

Na dobry początek dnia zachęcam do wykonania dowolnego tańca przy nagraniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna“ z cyklu „Cztery pory roku“;

 

Zabawa ruchowa „Mistrz tańca” – rozwijająca koordynację wzrokowo – ruchową, kształtująca pamięć i umiejętność odczytywnaia informacji przedstawionej w formie graficznej.

Przygotujcie kółka w czterech kolorach: czerwonym, zielonym, niebieskim i żółtym. Ułóżcie je na podłodze, np. żółte kółko z przodu, niebieskie z tyłu, czerwone z lewej strony, zielone z prawej. Dziecko staje między kółkami, a rodzic podaje rytm, który dziecko ma odtworzyć dotykając wskazanych kółek, np.:

prawa noga: 2 zielone, 2 czerwone;

lewa noga: 1 zielony, prawa noga: 3 niebieskie;

lewa ręka: 2 niebieskie, prawa noga: 2 żółte;

lewa ręka: 2 czerwone, prawa ręka: 2 żółte, podskok.

 

Rozwiązywanie zagadek na temat sportu:

https://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+sporcie

Może spróbujecie utworzyć własne zagadki i zadacie je Waszym rodzicom?

 

Zabawa plastyczna „Biedronki” – instrukcję do wykonania pracy plastycznej znajdziecie w aplikacji Microsoft Teams;

Zdjęcia wykonanych biedronek prześlijcie na nasz grupowy adres mailowy: justyna.gladys1@o2.pl

 

Zabawa dydaktyczna „Duży i mały to też para” – dobieranie par przeciwstawnych

Dziecko wyszukuje w domu różne rzeczy, należące do tego samego rodzaju, tworzy z nich parę, tak by jeden element był mniejszy, a drugi większy np.: duża i mała kredka, klocki, książeczki, lalki, misie, auta, itp.

 

Zabawa ruchowa  „Po nitce do kłębka”

Rodzic zawiązuje dowolny przedmiot na końcu wełnianej nitki i ukrywa go w pokoju dziecka. Następnie rozwija wełniany kłębek na podłodze i tworzy ścieżkę. Zadaniem dziecka jest poruszanie się po przygotowanej ścieżce. Zabawa kończy się w chwili znalezienia przedmiotu. Zabawę można dowolnie modyfikować i tworzyć nowe ścieżki.

 

Zabawa konstrukcyjno – manipulacyjna „Stadion sportowy”. Zbudujcie z dowolnych klocków stadion sportowy.

Jeśli macie ochotę możecie zrobić wspólnie z rodzicami grę piłkarzyki z kartonu po butach:

https://www.youtube.com/watch?v=2F6NBE33OBI

 

Zapraszam na trening fitness „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

Wybierzcie się na rodzinny spacer – czwartek to kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu;

 

Środa 07.04.Znam dyscypliny sportowe

 

Zapraszam do wspólnej – wesołej gimnastyki dzieci i rodziców, podczas której ćwiczymy koordynację wzrokowo - ruchową:

https://www.youtube.com/watch?v=UvA7Fk44JFw

 

Burza mózgu „Jakie znasz dyscypliny sportowe”. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.

 

Zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego dotyczącego dyscyplin sportowych, wysłuchania wiersza E. Pawlak „Elementarz sportowy” oraz udzielenia odpowiedzi na pytania do wysłuchanych treści:

https://www.youtube.com/watch?v=eiU2XVGTiLE

 

Zabawa badawcza „Co pływa, co tonie” – przygotujcie miskę z wodą oraz różne przedmioty, które można do niej wrzucić, np. nakrętkę, kulkę z plasteliny, kamień, klucz, patyk, plastikową figurkę, korek, gumową zabawkę, metalowy samochodzik, kapsel, kawałek folii, monetę itp. Dziecko wrzuca kolejno przedmioty do wody i obserwuje, czy przedmiot tonie, czy unosi się na powierzchni. Na koniec wspólnie podsumujcie zabawę, które przedmioty utonęły i dlaczego?

 

Zachęcam do zagrania w dowolną grę planszową, np. „Wyścig myszek”, „Labirynt”, „Chińczyk”, itp.

Możecie też przygotować grę sami:

„Kolorowa ściganka” – gra planszowa. Przygotujcie kolorowy papier, nożyczki, klej, kartkę i kredki oraz kostkę do gry i dwie kulki plasteliny. Wytnijcie z kolorowego papieru kółka tego samego rozmiaru – możecie odrysować dużą nakrętkę od butelki. Dziecko zaznacza na kartce linię startu i mety, a następnie nakleja drogę z kolorowych kół – droga może być kręta. Możecie wymyślić i oznaczyć na planszy utrudnienia – pola, z których należy się cofnąć lub przesunąć do przodu. Gdy plansza będzie skończona, zagrajcie w grę – ustawcie kulki plasteliny na linii startu, rzucajcie kostką i przesuwajcie kulki o tyle pól, ile wskaże kostka. Na polach możecie narysować kwiatki oznaczające liczbę punktów – wygrywa osoba, która na mecie ma więcej kwiatków.

 

Dzisiaj znowu zapraszam na wspólny spacer z krokomierzem – spróbujcie pobić rodzinny rekord.

 

Wtorek 06.04. Aktywność fizyczna przedszkolaka

 

Zabawa ruchowa na rozgrzewkę „Zygzak”

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=RDOZTYeTEZ2wA&index=6

 

Zabawa paluszkowa „Pajączek” metodą Batii Strauss

https://www.youtube.com/watch?v=ZhF0KaTm2WMX2

 

Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego i wspólnej rozmowy z rodzicami na temat „Po co nam aktywność fizyczna?”

https://youtu.be/jgJOS26G1wY

 

Zabawa „Zrób to samo” – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

 

Zabawa „Ciepło-zimno” ‒ wybierzcie niewielką zabawkę, rodzic chowa ją w pokoju (w wersji łatwiejszej) lub w mieszkaniu (w wersji trudniejszej). Zachęcamy dziecko do odszukania zabawki – mówiąc „ciepło”, gdy dziecko się zbliża do miejsca ukrycia przedmiotu lub „zimno”, jeśli się od niego oddala. W drugiej części zabawy zamieniamy się rolami – tym razem dziecko ma schować zabawkę i naprowadzać rodzica na nią słowami „ciepło” lub „zimno”.

 

Zachęcam do wspólnego przygotowania w domu toru przeszkód:

„Poduszkowy slalom” – rozkładamy na podłodze 4 poduszki w odpowiedniej odległości, zadaniem dziecka jest przebiegnięcie slalomem między poduszkami;

„Toczymy piłkę” – rozkładamy na podłodze 2 poduszki, zaznaczając tym samym linię startu i mety, zadaniem dziecka jest toczenie piłki tam i z powrotem;

„Szarfa” – przygotowujemy szarfę (można związać szeroką wstążkę, szalik, lub wykorzystać luźny komin), rozkładamy na podłodze 2 poduszki, zaznaczając tym samym linię startu i mety, zadaniem dziecka jest dobiegnięcie do szarfy, przełożenie jej z góry na dół, obiegnięcie poduszki i powrót na linię startu;

„Równowaga” –między linią startu i mety rozkładamy skakankę, zadaniem dzieci jest przejście równoważne po skakance;

Możecie wymyśleć jeszcze wiele innych, ciekawych konkurencji, a zdjęcia prześlijcie na naszego grupowego maila:

 

Spacer z rodzicami „Bijemy rodzinny rekord spacerowania”. Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.

 

 

Nauczanie zdalne – Tydzień I 29.03. – 02.04.2021r.

Temat Tygodnia: Święta, święta biją dzwony

 

Piątek – Piaskowe pychotki z pieca

Maleństwa – Święta Wielkanocne zbliżają się do nas wielkimi krokami – rozejrzyjcie się po pięknie udekorowanym domu, tak, już wkrótce zawita do nas Zajączek…

 

Posłuchajcie piosenki, która umili ten fantastyczny czas:

https://www.youtube.com/watch?v=JMbbv83DgUM

 

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Świąteczne wypieki”

Dziecko naśladuje kolejne etapy pieczenia ciasta:

 

Wsypywanie składników do miski.

Mieszanie ciasta mikserem.

Wylewanie ciasta do blaszki.

Wkładanie do piekarnika.

 

„Jestem bezpieczna/y w kuchni” – rozmowa z dzieckiem o tym, jak należy bezpiecznie zachowywać się w kuchni. Określanie co dziecko może robić samodzielnie, a co wyłącznie pod opieką rodziców. Wskazywanie urządzeń elektrycznych w kuchni.

 

Zachęcam Was do rodzinnego upieczenia tradycyjnej wielkanocnej babki piaskowej:

https://www.youtube.com/watch?v=d8Dcl7Ca6Ug

 

Ćwiczenia warg i policzków.

Rodzic siada naprzeciwko dziecka i prezentuje następujące ćwiczenia:

 

Niesforny balonik – nadymanie jednego policzka i przesuwanie powietrza z jednej strony jamy ustnej do drugiej – wargi złączone.

Całuski – wargi ściągnięte, wywinięte do przodu – jak przy cmoknięciu.

Nic nie powiem – mocne zaciśniecie rozciągniętych warg.

Minki - naśladowanie min: wesołej - płaskie wargi, rozciągnięte od ucha do ucha, uśmiech szeroki, smutnej - podkówka z warg, obrażonej - wargi nadęte, zdenerwowanej - wargi wąskie.

Masaż warg - nagryzanie zębami wargi dolnej, potem górnej.

Zabawa relaksacyjna masażyk „Placek babci“

 

https://loogomowa.pl/dzieciece-masazyki/

 

Babcia placek ugniatała, (naciskamy plecy dziecka płasko ułożonymi dłońmi)

wyciskała, wałkowała (ściskamy dziecko za boki, przesuwamy płasko obie dłonie jednocześnie)

raz na prawo, raz na lewo (przesuwamy dłonie w odpowiednich kierunkach)


Potem trochę w przód i w tył, żeby placek równy był.

Cicho… cicho… placek rośnie (nakrywamy dziecko rękoma lub całym ciałem)

w ciepłym piecu u babuni.

A gdy będzie upieczony (głaszczemy dziecko po plecach)

każdy brzuch zadowolony.

 

Czwartek – Świąteczne zwierzaki: baranki, króliki i kurczaki

 

Zajęcia zaczynamy od zabawy muzyczno – ruchowej, do której możecie zaprosić rodziców i rodzeństwo:

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM

 

Zabawa twórcza „Domowa orkiestra” – do tej zabawy wykorzystajcie instrumenty muzyczne, które macie w domu, lub przedmioty domowego użytku. Spróbujcie zagrać dowolną melodię. Możecie zagrać do piosenki Misia i Margolci:

https://www.youtube.com/watch?v=7WxhUwbNbps

 

Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”

Dziecko naśladuje głosy i ruchy zwierząt:

kurczątko: pi, pi, pi – kuca i porusza się  z ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami,

baranek: bee, bee, bee – czworakuje,

zajączek: kic, kic, kic – kuca i podskakuje,

kogucik: kukuryku – staje i uderza o uda dłońmi prostych rąk.

 

Zabawa naśladowcza „Rób to, co ja” – dziecko, staje naprzeciwko dorosłego i uważnie obserwuje, to, co robi dorosły, następnie naśladuje ruchy, np. stanie na jednej nodze, skakanie obunóż, skakanie na jednej nodze, robienie „pajacyka”, kucanie, klaskanie pod kolanem, wykonywanie skłonów, skrętów tułowia.

 

Ilustracja ruchowa do wiersza „Pan Zajączek” Z. Makowskiej

 

Pan zajączek idzie w gości (uderzamy dłonią o kolana)

Więc się musi przygotować (głaszczemy włosy)

Myje uszy, łapki, pyszczek (naśladujemy mycie uszu, rąk, buzi)

Żeby czysty mógł świętować (prostujemy plecy, rozglądamy się na boki)

 

Zabawa plastyczna „Kurczaczek”

http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/04/kurczaczek-ukryty-w-papierowym-jajku.html

 

Zabawa w piaskownicy – stwórzcie wielkanocne przyjęcie w waszej piaskownicy! Upieczcie piaskowe babki, przygotujcie herbatkę ze świeżej trawy i zaproście rodziców na małe przedświąteczne przyjęcie.

 

Środa – Wzorzyste pisanki

 

Zapraszam do Śpiewanki – pokazywanki „Kurka”

https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60

 

Zabawa „Rozpoznawanie jajka za pomocą dotyku”

Rodzic wkłada do czarodziejskiego pudełka jajko ugotowane na twardo. Dziecko ma za zadanie rozpoznać za pomocą dotyku, co znajduje się w pudełku określając jego cechy – rozwiązanie zagadki – jest wstępem do dzisiejszego tematu zajęć.

 

Zabawa „Szukanie jajek” – rodzic chowa w domu kilka kolorowych jajek i zachęć dziecko do ich odszukania. Można pomagać dziecku, mówiąc ciepło!, gdy dziecko jest blisko ukrytego jajka, lub zimno!, gdy się od niego oddala.

 

Zabawa dydaktyczna  – „Kolorowe pisanki”

Dziecko rozkłada na stole lub dywanie znalezione przez siebie pisanki, następnie liczy je oraz określa ich kolory.

 

Zabawa plastyczna „Wielkanocna pisanka” – instrukcja do pobrania w aplikacji Microsoft Teams

Kontur pisanki potrzebny do wykonania pracy plastycznej znajdziecie tutaj:

https://drukowanka.pl/kolorowanka/jajko/

 

Zabawa badawcza „Gdzie jest więcej” – przygotujcie kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Do jednego z nich wlewamy wodę i zaznaczamy jej poziom flamastrem. Następnie przelewamy wodę do różnych naczyń i obserwujemy, jak wysoko sięga. Gdzie jest więcej wody? Po każdej odpowiedzi przelewamy wodę z powrotem do pierwszego naczynia, aby sprawdzić, czy ilość wody się zmieniła.

Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie wyleje, wody jest cały czas tyle samo.

 

Na zakończenie spróbujcie rozwiązać wielkanocne zagadki:

https://www.youtube.com/watch?v=WtAjoFC1u_A

 

Wtorek – W koszyczku do święcenia

 

Aby wesoło powitać nowy dzień zapraszam do gimnastycznej ruletki:

https://wordwall.net/.../1069314/gimnastyka-przedszkolaka

 

Oglądanie kartek o tematyce związanej ze świętami wielkanocnymi.

Wspólnie z rodzicami obejrzyjcie różnego rodzaju kartki świąteczne dostępne w domu. Postarajcie się opowiedzieć, co jest na nich przedstawione. Jakie są kolory elementów na kartce? Która kartka podoba Wam się najbardziej?

 

Czy wiecie, co powinno znaleźć się w wielkanocnym koszyczku?

http://naludowo.pl/blog/co-powinno-znalezc-sie-w-koszyku-wielkanocnym-wlozyc-sklad-jak-przybrac-udekorowac-produkty-pokarmy-lista-symbole-znaczenie.html

 

Posłuchajcie piosenki oraz obejrzyjcie animację do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g

 

Zachęcam do wspólnego śpiewania piosenki „Święta Wielkanocne”:

 

Ref. Święta Wielkanocne, wiosną pachnące,

Z bukszpanem i barankiem, pisanką i zającem  x2

 

Co roku w Wielkanoc koszyczki stroimy

i w Wielką Sobotę pokarmy święcimy.

 

W koszyczku wędlina, chlebek i jajeczko

i mały kurczaczek żółty jak słoneczko,

słodziutki mazurek, cukrowy baranek,

chrzan, sól oraz babka zrobiona przez mamę.

 

W niedzielę do stołu wspólnie zasiadamy,

dzielimy się jajkiem, życzenia składamy.

 

Ref. Święta Wielkanocne, wiosną pachnące,

Z bukszpanem i barankiem, pisanką i zającem  x2

 

Koszyczek wielkanocny powinien być pięknie ozdobiony, zachęcam, abyście już dzisiaj wspólnie z rodzicami przygotowali koszyczek wielkanocny. Możecie go ozdobić według własnego pomysłu i przesłać do mnie zdjęcie.

 

Zabawa badawcza „Hodowla rzeżuchy

Zapraszam do założenia hodowli rzeżuchy:

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

 

Zabawa równoważna „Po nitce do kłębka” ‒ układamy na podłodze linę (sznurek, grubą włóczkę, związane sznurowadła itp.). Dziecko przechodzi po linie stopa za stopą. Dla młodszych dzieci możemy przygotować ścieżkę z taśmy malarskiej (nie przesuwa się po podłodze i łatwo ją usunąć).

 

„Turlanie jajka”– przygotujcie kilka jajek ugotowanych na twardo lub styropianowych i deskę do prasowania. Ustawcie deskę pod niewielkim kątem i turlajcie po niej jajka. Zorganizujcie zawody – wygrywa osoba, której jajko potoczy się dalej.

 

Ćwiczenia oddechowe  –  „Tańczący puszek”

Zadaniem dziecka jest dmuchanie przez rurkę do napojów na kuleczkę z waty lub pomponik tak, aby się turlała, turlał po stole lub podłodze.

 

Spacer z rodzicami.  Wybierzcie się na wspólny spacer – dzisiaj jest słoneczna pogoda. Zabierzcie ze sobą lupę i prowadźcie obserwację wiosennych roślin.

 

Jeśli będziecie mieli ochotę możecie pokolorować koszyczek wielkanocny:

https://mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2020/03/27/1347

 

Poniedziałek – Wielkanocny stół

Zajęcia rozpoczynamy dobrze Wam znaną zabawą muzyczno – ruchową „Skaczemy, biegniemy”:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

 

Myślę, że poniedziałek jest świetnym dniem, aby rozpocząć przygotowania do Świąt Wielkanocnych. Zachęcam do zorganizowania w Waszym pokoju „Kąciku Wielkanocnego”, nie może w nim zabraknąć takich ozdób jak: zajączek, kurczaczek, kolorowe jajeczka i baranek.

 

Zapraszam do obejrzenia filmu edukacyjnego dotyczącego tradycji Świąt Wielkanocnych:

https://www.youtube.com/watch?v=gBEDgci-5nU

 

Poproście rodziców, aby pokazali Wam zdjęcia ze Świąt Wielkanocnych obchodzonych np. w zeszłym roku.

 

Przygotujcie „Stół Wielkanocny” dla Waszych zabawek. Do tej zabawy potrzebne Wam będą:  obrus, talerzyki, widelce, filiżanki. Rozłóżcie obrus na dywanie lub małym stoliczku, zaproście na przyjęcie rodziców, rodzeństwo lub zabawki.

 

Czy wiecie jakie są tradycyjne wielkanocne potrawy?

Tak, oczywiście – jajka, babka piaskowa, mazurek, żurek, chleb i szynka.

Święta Wielkanocne to święta kolorowe i barwne – dlatego oprócz jedzenia, królują na stołach wszelkie ozdoby – zajączek, kurczaczek, baranek, pisanki, bukszpan, palmy.

 

Zabawa rozwijająca zwinność – Od punktu – do punktu” – przejście wyznaczonego toru z jajkiem (ugotowanym, styropianowym) położonym na łyżce drewnianej;

 

Ekspresja słowna – „Co to jest tradycja?”

 

Witam Was moje kochane Maleństwa w pierwszym tygodniu zajęć zdalnych. Mam nadzieję, że jesteście gotowi do wspólnego odkrywania wielkanocnych tradycji?!

Przed nami fantastyczny i niezwykle przyjemny czas wspólnych rodzinnych przygotowań do Świąt Wielkanocnych, dlatego codziennie na stronie internetowej naszego przedszkola, w zakładce Ogłoszenia i informacje dla Maleństw będę umieszczała dla was tematy zajęć i propozycje ciekawych zabaw, piosenek, opowiadań, czy zagadek.

Ponadto, zapraszam w środę do odwiedzenia aplikacji Microsoft Teams, gdzie znajdziecie instrukcję wykonania wielkanocnej pracy plastycznej.

Również w piątek spotkamy się poprzez aplikację Microsoft Teams żeby wspólnie podsumować cały tydzień.

Jeśli będziecie mieli ochotę pochwalić się Waszymi pracami, lub tym w jaki sposób spędziliście czas zachęcam do wysyłania zdęć na nasz grupowy adres mailowy lub poprzez aplikację Microsoft Teams.

Życzę Wam słonecznego i radosnego tygodnia! Pozdrawiam

– Wasza wychowawczyni – Justyna Gladys

 

 

JAK  MALEŃSTWA  ZAKŁADAŁY  HODOWLĘ  CEBULI

 

 

 

MALEŃSTWA  SZYKUJĄ  GNIAZDKO  DLA  ZAJĄCZKA  I  SZUKAJĄ  ZAJĄCZKOWYCH  UPOMINKÓW

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 3 URODZINY MILENKO - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 4 URODZINY LIWIO - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 4 URODZINY EMILKO - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

WITAJ  WIOSNO ! ŻEGNAJ  ZIMO !

 

 

 

DZIEŃ  KOBIET

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 3 URODZINY KRZYSIU - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

 NASZ  PIERWSZY  BAL  PRZEBIERAŃCÓW

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 4 URODZINY KUBUSIU - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 4 URODZINY NIKO - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

MAGICZNY  CZAS  ŚWIĄT  BOŻEGO  NARODZENIA

 

 

 

"ANDRZEJKOWE"  ZABAWY

 

 

 

NASZE MAŁE OBSERWACJE PRZYRODNICZE - BADAMY LIŚCIE PRZY POMOCY SZKŁA POWIĘKSZAJĄCEGO

 

 

 

SPRAWDZAMY, CO DYNIA MA W ŚRODKU ORAZ ROBIMY "DYNIOWE WYŚCIGI" :)

 

 

 

PRZYGOTOWUJEMY  SYROP  Z  CEBULI

 

 

 

W  POSZUKIWANIU  PIERWSZYCH  OZNAK  JESIENI

 

 

 

DZIŚ SĄ TWOJE 3 URODZINY FRANKU - Z TEJ OKAZJI CI ŻYCZYMY:

DUŻO ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, RADOŚCI ORAZ WSPANIAŁEJ ZABAWY KAŻDEGO DNIA !!!

 

 

 

BO  W  NASZEJ  GRUPIE  JEST  WESOŁO :) 

PIERWSZE  WSPÓLNE  ZABAWY  "MALEŃSTW"

 

 

 

 

 

Publiczne Przedszkole w Chróścicach
46-080 Chróścice | ul. Szkolna 11 | tel. 77 469 54 17
Statystyka odwiedzin: Dziś: 336, W tym miesiącu: 6914, Wszystkich: 2452544