×

Wyszukaj w serwisie

×

Zapisz się do Newslettera

Nowa strona Publicznego Przedszkola w Chróścicach

Przedszkole promujące zdrowie

 

 

Rozpoczynamy zdobywanie naturalnej odporności społeczności przedszkolnej poprzez realizację siedmiu kluczowych etapów:

1. Hartowanie organizmu - jako pierwszy etap ku lepszemu zdrowiu;

2. Jesteś chory zostań w domu - jako drugi etap ku lepszemu zdrowiu;

3. Urozmaicona dieta - jako trzeci etap ku lepszemu zdrowiu;

4. Unikanie stresu - jako czwarty etap ku lepszemu zdrowiu;

5. Właściwy odpoczynek - jako piąty etap ku lepszemu zdrowiu;

6. Higiena osobista i otoczenia - jako szósty etap ku lepszemu zdrowiu;

7. Mamo, tato nie pal przy mnie - jako siódmy etap ku lepszemu zdrowiu;

 
 
I  ETAP KU LEPSZEMU ZDROWIU - HARTOWANIE ORGANIZMU
 
 

 

Chcąc zahartować własny organizm, można rozpocząć od małych kroków. Nie trzeba od razu wskakiwać do lodowatej wody w środku zimy.

Hartowanie możemy rozpocząć od lżejszego ubierania się w chłodniejsze dni, od spacerów, a w sprzyjających warunkach od chodzenia boso po trawie lub po piasku.

Zapraszamy do obejrzenia filmu odnośnie do tematu hartowania organizmu

https://www.youtube.com/watch?v=qAOnZ3YZU1Y

 

 

 

II ETAP KU LEPSZEMU ZDROWIU - JESTEŚ CHORY ZOSTAŃ W DOMU

Nawet niewielkie objawy przeziębienia, jak katar czy kaszel, świadczą o tym, że dziecko jest osłabione, a jego organizm walczy z infekcją. Dobrze byłoby pozwolić mu odpocząć, nabrać sił, wyspać się, odpowiednio nawodnić w domowym zaciszu.

Plakat.png

 

 

 

UROZMAICONA DIETA - III ETAP KU LEPSZEMU ZDROWIU

Warto wiedzieć, jak ogromy wpływ ma jedzenie na rozwój dzieci. Nie przechodźmy obok tego obojętnie. Drogi Rodzicu zapoznaj się z odpowiednim żywieniem swojego dziecka i wspieraj jego rozwój.

     1.jpeg

2.jpeg

 

 

 

IV  Unikanie stresu – jako czwarty etap ku lepszemu zdrowiu

Radzenie sobie ze stresem w dzieciństwie jest potrzebne dla prawidłowego rozwoju psychicznego i wykształcenia własnych sposobów obrony przed stresem. Jako rodzice musimy jednak zachować czujność, by w razie potrzeby interweniować. Najważniejsze jest, aby dziecko wiedziało, że w trudnej sytuacji może liczyć na naszą pomoc i wsparcie.

Sposoby łagodzenia stresu u dzieci

Małe dziecko nie poradzi sobie samo z sytuacją, która je przytłacza. Pamiętajmy jednak, że unikanie stresu nie jest uniwersalnym sposobem na rozwiązywanie problemów i uciekajmy się do tego sposobu tylko w sytuacji, gdy możemy sobie na to pozwolić bez szkody i reorganizacji całego życia.

Poświęć czas i uwagę

W momencie gdy Twoje dziecko całym sobą manifestuje swój niepokój, złość czy frustrację nie ma niczego ważniejszego. Dziecko, które nie jest chętne do współpracy zniweczy Twój trud i opóźni wyjście z domu czy dotarcie do celu. Lepiej więc poświęcić mu chwilę na rozpoznanie sytuacji. Być może maluch stawia opór przy przechodzeniu przez ulicę, bo boi się nadjeżdżającego autobusu albo psa, który idzie drugą stroną jezdni? A może nie chce iść do lekarza i robi wszystko, by opóźnić wizytę, bo obawia się zastrzyku? Im szybciej znajdziesz przyczynę, tym skuteczniej będziesz mogła uspokoić dziecko i pomóc mu opanować stres.

Przytulanie

Przytulaj dziecko tak często, jak to tylko możliwe. Kontakt fizyczny z bliską osobą wpływa na łagodzenie stresu (również długotrwałego), a do tego sprawia wielką przyjemność i przesyła jasny komunikat „Mama mnie kocha!”. Okazywanie bliskości może przybierać różne formy zależnie od sytuacji i wieku dziecka.

Nie karz dziecka

Złe zachowanie nigdy nie jest oznaką złej woli dziecka. Jest jedynie sygnałem, że dziecko się pogubiło i należy naprowadzić je na właściwe tory. Jeśli złe zachowanie objawia się łamaniem obowiązujących w domu zasad, to być może jest to sygnał, że dzieje się coś złego. Poświęć czas na poznanie sedna problemu.

Pamiętaj jednak, że złe zachowanie takie jak uciekanie czy agresja może być przejawem protestu i próbą zwrócenia na siebie uwagi wtedy, gdy dziecko jest czymś przejęte albo się czegoś boi.

Nie wyśmiewaj dziecka, wyśmiewaj przyczynę stresu

Banalna w Twoich oczach wizyta w przychodni albo strach przed potworem czającym się w szafie to strachy, które dla dorosłych są śmieszne. Przypomnij sobie siebie z dzieciństwa, a przestanie Ci być tak wesoło. Postaw się na miejscu dziecka, aby lepiej zrozumieć trapiące je problemy.

Jedną z metod radzenia sobie ze stresem jest wyśmiewanie lęków. Metoda ta polega na wyobrażeniu sobie tego, co wzbudza strach w zabawnej formie